Małgorzata Sieniewicz: Nasze systemy pomogą wybrać czytelnikom książkę zarówno do ich upodobań, jak i chwilowego nastroju
Gościem Leszka Cimocha w Rozmowie gospodarczej była Małgorzata Sieniewicz ze spółki „Literacka”.
Spółka „Literacka” zajmuje się zastosowaniem sztucznej inteligencji w literaturze i biznesie. Została m.in wyróżniona „Orłem innowacji”. Zespół badawczy opracował algorytmy, które czytają treść książki, analizują pod kątem miękkich cech fabuły, by skuteczniej podpowiadać tytułu, mogące zainteresować danego czytelnika. Dzięki takiemu podejściu, większą szansę na dotarcie do szerszego grona odbiorców mają np. książki wydawnictw niszowych.
Opracowujemy systemy rekomendacyjne przede wszystkim dla księgarni internetowych. Ma to pomóc czytelnikom wybrać te pozycje, które pasują do ich upodobań, bądź do ich chwilowego nastroju. Nasz system to z jednej strony biznes, ale z drugiej strony związane jest to z pasją i pewnymi elementami duchowości
– podkreślała Małgorzata Sieniewicz.
Posłuchaj całej rozmowy Leszka Cimocha z Małgorzatą Sieniewicz
Redakcja: A. Dybcio