Zaplanuj swój biznes
Nim zarejestrujemy działalność gospodarczą warto nasz biznesowy pomysł rozłożyć na czynniki pierwsze i zapisać go w formie tzw biznes planu.
Już na samym starcie musimy wiedzieć jakie będą koszty prowadzenia działalności. Musimy zsumować takie wydatki jak opłaty czynszowe, składki ZUS, opłaty za telefon, prowadzenie księgowości itp.
Warto też zaplanować przychody naszego biznesu. To najtrudniejszy element biznes planu, bo niezwykle trudno przewidzieć jak zachowa się rynek i czy kupi nasz produkt lub usługę.
Plan w każdym razie jest bardzo ważny, stanowi bowiem spis naszych zamiarów, pozwala nam na bieżąco weryfikować sytuację.
Posłuchaj co na temat planowania mówią praktycy i teoretycy biznesu
Jak zwykle zachęcamy do komentowania audycji. Dzisiaj stawiamy pytanie:
Czy biznes plan jest konieczny w prowadzeniu działalności gospodarczej?