Eksperci i samorządowcy zastanawiali się, jak rozwijać turystykę na Warmii i Mazurach
Jak przyciągnąć turystów na Warmię i Mazury? Nad tym zastanawiali się w Olsztynie uczestnicy konferencji „Kształtowanie oferty turystycznej regionu Warmii i Mazur”.
Dr Franciszek Mróz z Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie dostrzegał potencjał naszego regionu w odradzającej się turystyce pielgrzymkowej i biegnącym z Estonii do Rzymu odtwarzanym właśnie szlaku Romea Strata liczącym 4 tysiące kilometrów.
Szlak Romea Strata, który jest szlakiem średniowiecznym, który prowadził od Tallina do grobów apostołów Świętego Piotra i Pawła w Rzymie, więc od kilku lat ten szlak jest odtwarzany w przestrzeni turystycznej Europy i także tutaj, mam nadzieję, Warmii Mazur. Szlak dla tego regionu ogromnie interesujący, ogromnie ważny w aspekcie mocnych powiązań. Choćby z Mikołajem Kopernikiem, który był w Rzymie w Roku Świętym, w roku 1500, czy kardynałem Hozjuszem
– przekazał.
Marszałek województwa Marcin Kuchciński jest przekonany, że ocieplenie klimatu może nieść naszej branży turystycznej także efekty pozytywne.
Te zmiany klimatyczne, ocieplenie klimatu, które są faktem, może spowodować, że ta sytuacja również u nas się zmieni, bo w chwili obecnej wakacje na południu Europy są już trudne ze względu na wysokie temperatury, więc widać po poprzednim sezonie, że turyści szukają nowych rozwiązań. Szukają i wędrują do krajów nordyckich. Być może my również jesteśmy takim celem, musimy mieć na to swoją odpowiedź
– dodał.
Kinga Zachariasz, prelegent i trener przywództwa zauważyła, że regionowi ciągle brakuje dużych obiektów hotelowych.
Na pewno Mazury są ciekawym miejscem do organizowania wyjazdów korporacyjnych, a do tego często potrzebne są duże hotele, bo czasami są to duże grupy ludzi. Myślę, że wciąż można więcej korporacyjnych imprez organizować
– podkreśliła.
Zdaniem dr. Roberta Kempy, dyrektora Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku, nawet najlepsze strony internetowe czy aplikacje nie zastąpią w turystyce kontaktu osobistego.
Centrum jako informacja turystyczna to taki SOR turystyczny, bo ludzie pojawiają się z bardzo różnymi problemami. Zaczynając od klasycznych, bo może to się wydawać dziwne w rzeczywistości, którą mamy – aplikacje, systemy rezerwacyjne itd., to wciąż dominującym klientem, który się u nas pojawia, to ten szukający na szybko noclegu
– powiedział.
Sezon turystyczny na Warmii i Mazurach zaczyna się wraz z początkiem długiego majowego weekendu.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: K. Kaszubski
Redakcja: M. Rutynowski