Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna
Powstaje najważniejszy element drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Będzie miał 250 metrów długości
Mróz i mocne opady nie wstrzymały prac na przekopie Mierzei Wiślanej. Budowniczowie drogi wodnej musieli na razie zaprzestać robót przy sztucznej wyspie, bo Zalew Wiślany pokrył się lodem.
Po stronie morskiej nie ma przerw, podobnie w miejscu śluzy, przy składaniu konstrukcji stalowych obu mostów czy pracach w budynku kapitanatu Nowy Świat.
Zakres prac budowlanych jest naprawdę duży i trudno je wymienić, bo na placu wszędzie są ludzie i ciężki sprzęt. Mamy tu wiele ciekawych rzeczy, ale niewątpliwie jedną z najciekawszych jest budowa śluzy, naszego centralnego odcinka na drodze wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym
– podkreśla Mariusz Janczewski, zastępca dyrektora projektu konsorcjum NDI/Besix.
Sama śluza będzie miała 250 m długości i 25 m szerokości. W planach jest też przygotowanie nabrzeża przeładunkowego wraz z placem składowym kamienia hydrotechnicznego w Porcie Morskim w Elblągu oraz rozpoczęcie dostaw kamienia hydrotechnicznego do magazynu.
Posłuchaj relacji Miry Stankiewicz
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: K. Ośko