Kuratorium weryfikuje prace z olimpiady j. angielskiego
Olsztyńskie kuratorium oświaty weryfikuje na nowo 723 prace gimnazjalistów, którzy brali udział w olimpiadzie z języka angielskiego.
Powodem weryfikacji jest to, że komisja w trakcie konkursu zmieniła jego zasady, co zdaniem kuratorium jest nieprawidłowe.
Olimpiadę z języka angielskiego na zlecenie warmińsko-mazurskiego kuratorium oświaty przeprowadzało studium języka angielskiego. Konkurs polegał na tym, że uczniowie gimnazjów w swoich szkołach pisali prace, a ci, którzy osiągali próg 75 proc. poprawnych wypowiedzi przechodzili do kolejnego, wojewódzkiego etapu konkursu.
„Mój syn, który uzyskał ponad 80 proc. punktów przez tydzień cieszył się z wejścia do szczebla wojewódzkiego olimpiady. Po tygodniu jednak dowiedział się, że komisja konkursowa zmieniła zasady konkursu i stwierdziła, że do wojewódzkiego etapu wejdą ci, którzy uzyskali 90 proc. poprawnych odpowiedzi” – poinformowała matka jednego z gimnazjalistów, który brał udział w olimpiadzie.
Gdy kobieta próbowała wyjaśnić, z jakiego powodu w trakcie konkursu zmieniono jego zasady, i na jakiej podstawie się to odbyło, usłyszała jedynie, że „za dużo uczniów przeszło do kolejnego etapu”. W związku z tym złożyła odwołanie od decyzji komisji w sprawie jej syna.
Dyrektor Wydziału Kształcenia, Wychowania i Opieki Kuratorium Oświaty w Olsztynie Barbara Antczak poinformowała we wtorek, że kuratorium zleciło ponowną weryfikację „wszystkich nadesłanych przez szkoły z etapu szkolnego prac w celu wyeliminowania jakichkolwiek wątpliwości odnośnie liczby uzyskanych przez uczniów punktów”. Antczak przyznała, że chodzi o 723 prace.
„W trakcie konkursu nie powinno się zmieniać progu punktowego przyjętego w regulaminie. W ocenie kurator oświaty jest to działanie nieprawidłowe” – podkreśliła Antczak, która jednocześnie przyznała, że podobna sytuacja w olimpiadzie języka angielskiego wystąpiła po raz pierwszy.
Kolejny etap olimpiady z jęz. angielskiego w Olsztynie zaplanowano na 18 lutego.
(pap/as)