Aktualności, Regiony, Szczytno
Na Warmii i Mazurach zniknie kolejne niebezpieczne miejsce. W Rozogach ruszyła budowa ronda na skrzyżowaniu dróg krajowych 53 i 59
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit w asyście dyrektora olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosłaława Nicewicza symbolicznie wbili łopaty na placu budowy w Rozogach w powiecie szczycieńskim.
Jak przekonywał wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit, prowadzona na terenie Polski Wschodniej inwestycja poprawi funkcjonowanie systemu komunikacyjnego i podniesie bezpieczeństwo. Budowa ronda w Rozogach na skrzyżowaniu dróg krajowych numer 53 i 59 realizowana jest w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Inwestycja będzie kosztować 3,3 miliona złotych i ma być gotowa do października. – Czasami takie stosunkowo niewielkie pod względem kosztów projekty rozwiązują bardzo istotne problemy lokalnej społeczności – mówił obecny przy rozpoczęciu prac wiceminister Jerzy Szmit.
Zdaniem wiceministra infrastruktury ogromny ruch inwestycyjny na polskich drogach jeszcze się zwiększy. Jako przykład podał województwo warmińsko-mazurskie, gdzie w szczycie sezonu budowlanego przy inwestycjach drogowych ma pracować łącznie 4 tysiące osób. Podobne „symboliczne wbicie łopaty”, jak na budowie ronda w Rozogach, zaplanowano w najbliższych dniach na rozpoczęcie prac przy drodze ekspresowej S6 na północ od Szczecina i S17 w okolicach Garwolina.
Inwestycja w Rozogach obejmuje przebudowę skrzyżowania dróg numer 53 i 59 z drogą gminną i powiatową na rondo, a także m.in. budowę chodników, zjazdów, zatok autobusowych, oświetlenia ulicznego i parkingu. Zaplanowano też przebudowę odcinków obu dróg krajowych na łącznej długości około 800 metrów. Inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj” przez firmę Skanska SA. Prace budowlane mają zakończyć się do 3 października.
W Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych jest obecnie 39 zadań w województwie warmińsko-mazurskim, zatwierdzonych przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Realizacja tego programu ma zmniejszyć liczbę odcinków niebezpiecznych i podnieść bezpieczeństwo ruchu drogowego. Z planów GDDKiA wybierane są te inwestycje, dla których zostały określone najwyższe „klasy ryzyka”. Lista ma być każdego roku aktualizowana.
Posłuchaj relacji Kingi Grabowskiej
(PAP/KGrabowska/BSChromy)