Olsztyn, Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Kolejna grupa popiera wariant wschodni obwodnicy Olsztyna. „Zyskają mieszkańcy i całe miasto”
Działacze Partii Razem interpelują do ministra infrastruktury ws. planowanego przebiegu północnej obwodnicy Olsztyna. To kolejny głos popierający wariant wschodni.
Pod interpelacją stworzoną przez działaczy Partii Razem z województwa warmińsko-mazurskiego podpisała się posłanka Paulina Matysiak. Politycy pytają w niej „czy Ministerstwo Infrastruktury w świetle przedstawionych argumentów planuje raz jeszcze rozważyć wygranie wschodniego wariantu budowy obwodnicy Olsztyna?”
Głos Partii Razem jest bowiem kolejnym, obok miasta i kilku organizacji społecznych, by północną obwodnicę Olsztyna wybudować w korytarzu wschodnim, a nie zachodnim. Członkowie Partii Razem twierdzą, że to wersja lepsza, bo odkorkuje miasto, przebiega blisko terenów inwestycyjnych i nie zagraża Lasowi Miejskiemu.
O kosztach wariantu zachodniego, kosztach dla środowiska, ewentualnej wycinki Lasu Miejskiego, o ingerencji w szlak Łyny można mówić bardzo dużo. To bardzo szkodliwa dla środowiska inwestycja. Z kolei wariant wschodni, który przebiega najbliżej terenów miejskich, terenów przemysłowych, wpłynąłby bardzo dobrze na dalszy rozwój ekonomiczny Olsztyna
– mówił na konferencji prasowej Bartosz Grucela z Zarządu Krajowego Partii Razem.
Mateusz Rostkowski z Rady Krajowej Partii Razem przekonywał, że miasto straci na proponowanym przez drogowców wariancie zachodnim.
Na wariancie wschodnim zyskują nie tylko mieszkańcy, ale i całe miasto. Funkcja miastotwórcza (w tej części Olsztyna – przyp. red.) została przedstawiona przez prezydenta w Olsztyna już w 2020 roku. Wariant zachodni utrudnia rozwój w tym miejscu
– dodał Rostkowski.
Działacze Partii Razem przekonują, że temat renegocjacji przebiegu północnej obwodnicy Olsztyna jest na nich bardzo ważny. – To temat bardzo dla nas absorbujący. Braliśmy udział w konsultacjach i stad ta interpelacja – mówiła Małgorzata Matuszewska-Boruc z Partii Razem.
– Jak na razie GDDKiA zdania w sprawie proponowanego wariantu nie zmienia – powiedziała Katarzyna Kozłowska z GDDKiA. W październiku ubiegłego roku, na jednym ze spotkań dotyczących przebiegu trasy, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Olsztynie Jarosław Kaczor mówił, że decyzja w tej sprawie już zapadła, a teraz dokonywane są niezbędne opracowania geologiczne, które – mniej więcej za rok – pozwolą na złożenie wniosku o decyzję środowiskową dla ostatecznie wybranego wariantu trasy.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: M. Lewiński
Redakcja: K. Ośko