Olsztyn, Elbląg, Ełk, Bartoszyce, Braniewo, Działdowo, Aktualności, Giżycko, Aplikacja mobilna, Gołdap, Iława, Kętrzyn, Lidzbark Warm., Mrągowo, Nidzica, Nowe Miasto Lub., Olecko, Ostróda, Pisz, Szczytno, Region, Węgorzewo, Regiony
Byłeś u lekarza specjalisty? Może zadzwonić ankieter z pytaniem o jakość usług
Do osób, które niedawno leczyły się u lekarza specjalisty, w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia może zadzwonić ankieter i zapytać o otrzymaną pomoc. Badanie – jak przekazał NFZ – jest anonimowe, ankieter zada kilka pytań. Fundusz chce w ten sposób sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość opieki w trakcie leczenia.
Ankieterzy zapytają o sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi oraz prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów osoba ankietowana może ocenić w skali od 0 do 10.
NFZ informuje, że nie bada przebiegu leczenia i kwestii medycznych oraz terapeutycznych. Sprawdza natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.
Monitorujemy jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny
– powiedział prezes NFZ Filip Nowak.
Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00. Znają numer telefonu pacjenta, płeć oraz placówkę, w której pacjent się leczył, a także datę skreślenia go z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Ankieterzy nie znają imienia i nazwiska oraz numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych pacjent korzystał.
NFZ przypomina, by w trakcie rozmowy nie podawać żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z którego korzystano.
W przypadku wątpliwości, które dotyczą tożsamość ankieterów i samego badania, należy skontaktować się z bezpłatną infolinią, która działa pod numerem 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
To czwarte badanie ankietowe NFZ. Poprzednie dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ.
Autor: K. Lechowicz-Dyl (PAP)
Redakcja: A. Niebojewska