Ruszył przetarg na projekt drogi S16 z Mrągowa do Ełku
Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która zaprojektuje drogę ekspresową S16 na odcinku Mrągowo – Orzysz – Ełk.
Przetarg obejmuje aktualizację studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego oraz opracowanie koncepcji programowej dla tego odcinka. Inwestor, czyli GDDKiA do oceny oferty przyjęła 3 kryteria. Cena stanowi 60 procent, za doświadczenie zespołu projektowego będzie można dostać 30 procent i kolejne 10 procent za doświadczenie zespołu środowiskowego.
Ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie S16-tki to milowy krok do przodu – mówi wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 37 miesięcy na zrealizowanie zadania. Dyrektor olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Nicewicz powiedział Polskiemu Radiu Olsztyn, że oferty pracowni projektowych będą przyjmowane do 24 marca. Po ocenie wniosków komisja przetargowa wybierze najlepszy wariant i jeszcze przed wakacjami ma podpisać umowę ze zwycięską firmą. W drugiej połowie 2020 roku w systemie „projektuj i buduj” ogłoszony zostanie przetarg na realizację trasy. Po zakończeniu inwestycji trasę z Olsztyna do Ełku będzie można pokonać w czasie nie dłuższym niż 1,5 godziny.
Posłuchaj relacji Kingi Grabowskiej
Procedurę wyboru wariantu drogi krajowej numer 16 na odcinku Mrągowo – Orzysz – Ełk wszczęto w 2008 roku. Wówczas analizowano 16 wariantów i od marca do sierpnia wykonano inwentaryzację przyrodniczą, która wykazała, że nie ma rozwiązania bezkolizyjnego pod względem najcenniejszych elementów przyrodniczych. Silny był również nacisk społeczny, dlatego w 2009 roku olsztyński oddział GDDKiA zdecydował, aby przeanalizować nowe, nierozpatrywane możliwe trasy i wykonać korektę wcześniejszych. Wykonawca opracowania, zaproponował przeanalizowanie kolejnych 25 odcinków, co w połączeniu z opracowanymi w 2008 roku 16 odcinkami dało łącznie 41 wariantowych odcinków. Dla wszystkich wykonano inwentaryzację przyrodniczą, której celem było wykazanie istnienia lub braku chronionych siedlisk i stanowisk roślin chronionych oraz określenie zagrożeń, jakie może spowodować budowa drogi w rejonie objętym ochroną europejskiej sieci Natura 2000.
(kgra/bsc)