Nie wszystkie inwestycje udało się zrealizować w terminie. Gdzie są opóźnienia?
W 2024 liczyliśmy na istotny postęp w realizacji ważnych dla Olsztyna i regionu inwestycji. Pod koniec roku widać już, że nie wszystko się udało.
Przede wszystkim nie udało się oddać do użytku Dworca Olsztyn Główny – choć wydawało się, że jest już bardzo blisko. Kolejarze kilkukrotnie przesuwali termin jego otwarcia, pierwotnie miał to być jeszcze rok 2023. Budynek jest gotowy i można korzystać z jego podziemnej części, ale góra wciąż czeka, trwają jeszcze prace wykończeniowe i usuwanie usterek.
Rok 2024 nie przyniósł też wyczekiwanego przełomu w sprawie budowy drogi S16 Mrągowo – Ełk. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o decyzję środowiskową dla jej nieco zmienionego względem pierwotnych planów przebiegu, ale okazało się, że musi zaktualizować raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, więc decyzji środowiskowej wciąż nie ma.
W kończącym się roku nie udało się też rozstrzygnąć przetargu na modernizację stadionu Stomilu w Olsztynie. Złożona oferta okazała się zbyt droga. Dwukrotnie przekraczała dostępne środki. Nowy przetarg będzie, ale już w nowym roku.
Z lepszych informacji dotyczących inwestycji – rok 2024 przyniósł zakończenie budowy S16 na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo oraz południowej obwodnicy Mrągowa. Udało się też uzyskać pozwolenie na budowę ulicy Nowobałtyckiej w Olsztynie, ruszyła również przebudowa wyjazdu z Olsztyna na Warszawę.
Posłuchaj relacji Andrzeja Piedziewicza
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: A. Niebojewska
Nowobałtycka i modernizacja planetarium w Olsztynie z unijnym wsparciem