Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 2 °C pogoda dziś
JUTRO: 0 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Nie wszystkie inwestycje udało się zrealizować w terminie. Gdzie są opóźnienia?

Fot. M. Rutynowski

W 2024 liczyliśmy na istotny postęp w realizacji ważnych dla Olsztyna i regionu inwestycji. Pod koniec roku widać już, że nie wszystko się udało.

Przede wszystkim nie udało się oddać do użytku Dworca Olsztyn Główny – choć wydawało się, że jest już bardzo blisko. Kolejarze kilkukrotnie przesuwali termin jego otwarcia, pierwotnie miał to być jeszcze rok 2023. Budynek jest gotowy i można korzystać z jego podziemnej części, ale góra wciąż czeka, trwają jeszcze prace wykończeniowe i usuwanie usterek.

Rok 2024 nie przyniósł też wyczekiwanego przełomu w sprawie budowy drogi S16 Mrągowo – Ełk. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o decyzję środowiskową dla jej nieco zmienionego względem pierwotnych planów przebiegu, ale okazało się, że musi zaktualizować raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, więc decyzji środowiskowej wciąż nie ma.

W kończącym się roku nie udało się też rozstrzygnąć przetargu na modernizację stadionu Stomilu w Olsztynie. Złożona oferta okazała się zbyt droga. Dwukrotnie przekraczała dostępne środki. Nowy przetarg będzie, ale już w nowym roku.

Z lepszych informacji dotyczących inwestycji – rok 2024 przyniósł zakończenie budowy S16 na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo oraz południowej obwodnicy Mrągowa. Udało się też uzyskać pozwolenie na budowę ulicy Nowobałtyckiej w Olsztynie, ruszyła również przebudowa wyjazdu z Olsztyna na Warszawę.

Posłuchaj relacji Andrzeja Piedziewicza

00:00 / 00:00

Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: A. Niebojewska

Dworzec główny jednak nie w tym roku

Nowy przebieg S16 przez Mazury. RDOŚ bada propozycję

Nowobałtycka i modernizacja planetarium w Olsztynie z unijnym wsparciem

Więcej w drogi, inwestycje, stadion Stomilu, S16
Kiedy powstanie trasa S16 Olsztyn-Barczewo?

Już za kilka lat powstanie nowa droga ekspresowa pomiędzy Olsztynem z Biskupcem. Inwestycja będzie miała prawie blisko 30 kilometrów długości. Realizacja zostanie podzielona na dwa odcinki....

Zamknij
RadioOlsztynTV