Warmia i Mazury stawiają na promocję
Warmia i Mazury stawiają na promocję regionu za pośrednictwem internetu. Powstają nie tylko nowe portale, ale coraz bardziej rozwijają się już te istniejące.
Najnowszy projekt to encyklopedia Warmii i Mazur, która działa od kilku tygodni. Zawiera już 7,5 tysiąca haseł. Portal jest największym w Polsce darmowym kompendium wiedzy o regionie. Jej stworzenie kosztowało około 500 tysięcy złotych.
Marcin Kapłon z Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie mówi, że strona służy nie tylko mieszkańcom regionu, ale i turystom. Tłumaczy, że to niekomercyjne przedsięwzięcie. Każdy może tworzyć nowe regionalne kompendium. Wystarczy zarejestrować się na stronie: encyklopedia.warmia.mazury.pl
Informacje o naszym regionie zbierają też uczestnicy projektu Atlas niezwykłych miejsc Warmii i Mazur, który koordynuje Ryszard Michalski z Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Jego celem jest wyszukiwanie historii z mało znanych miejsc w regionie.
W regionie działa również Obserwatorium żywej kultury – sieć badawcza. Jednym z koordynatorów projektu jest profesor Barbara Fatyga z Uniwersytetu Warszawskiego.
Jak wynika z badań Głównego Urzędu Statystycznego, wydatki samorządów na rozwój kultury w przeliczeniu na jednego mieszkańca to około 142 złotych rocznie.
Posłuchaj relacji Katarzyny Piaseckiej
(kpias/bsc/łw)