Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 0 °C pogoda dziś
JUTRO: -2 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Kolejowe inwestycje w Olsztynie. Sprawdzamy postęp prac

Budowa wyjść z tunelu. Fot. A. Puzewicz

Na stacji Olsztyn Główny oraz na odcinku do stacji Olsztyn Śródmieście trwają prace związane z przebudową torów i sieci trakcyjnej. Trwa także modernizacja linii kolejowej ze stacji Olsztyn Gutkowo w kierunku Braniewa.

Przy pomocy ciężkich maszyn na stacji Olsztyn Główny jest już około 4 kilometrów nowych torów i podkładów oraz 20 rozjazdów. Do tej pory położono półtora kilometra okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym – mówi Martyn Janduła rzecznik prasowy PKP PLK S.A.

Są już trzy segmenty konstrukcji zupełnie nowego przejścia podziemnego, które połączy Zatorze z placem Konstytucji 3 Maja i zapewni dostęp na wszystkie perony. Obiekt wyposażony w windy i schody ruchome w przyszłości zapewni wygodny dostęp do pociągów, także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.

00:00 / 00:00

Fot. D. Strzemkowski

Jak dodaje Martyn Janduła, na nowym dworcu mają pozostać stare, piękne elementy. Do nich należy zabytkowa wiata, która została zdemontowana.

Zostanie zabezpieczona i poddana renowacji. W kolejnym etapie wykonawca przystąpił do rozbiórki połowy peronu. Z drugiej połowy peronu trzeciego podróżni cały czas mają zapewniony dostęp do pociągów.

00:00 / 00:00

Zabytkowa wiata ze zdemontowanym dachem. Fot. A. Puzewicz

Inwestycję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. szacuje się na około 400 milionów złotych. Jest dofinansowana ze środków unijnych. Jej zakończenie zaplanowano na 2024 rok.

Prace na Dworcu Głównym w Olsztynie. Fot. D. Strzemkowski

Modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do Braniewa

Kolejną inwestycja jest modernizacja linii kolejowej ze stacji Olsztyn Gutkowo w kierunku Braniewa. W związku z przebudową, na trzech przejazdach kolejowo-drogowych nie działają urządzenia świetlne – informuje rzecznik PKP PLK Martyn Janduła.

W miejscowościach: Rogiedle, Lubomino i na drodze łączącej Nowy Dwór z Henrykowem ustawiono przed przejazdami tabliczki „sygnalizacja uszkodzona”. Wprowadzono także specjalne zasady bezpieczeństwa.

Na remontowanej linii nie jeżdżą pociągi pasażerskie i towarowe, ale po torach poruszają się maszyny wykonawcy robót, które zbliżając się do przejazdu podają sygnały dźwiękowe. Zatrzymują się natomiast przed przejazdami i ruchem kieruje pracownik wykonawcy robót.

Niezależnie od tego, kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność i zatrzymać się przed każdym z przejazdów.

Fot. D. Strzemkowski

Peron trzeci. Fot. A. Puzewicz

Nowe tory i słupy sieci trakcyjnej. Fot. A. Puzewicz

Nowa nawierzchnia na peronie 4. Fot. A. Puzewicz

Konstrukcje peronów nr 3 i 2. Fot. A. Puzewicz

Konstrukcja tunelu. Fot. A. Puzewicz

Fot. A. Puzewicz

Fot. A. Puzewicz

Nowy rozjazd. Fot. A. Puzewicz

Fot. A. Puzewicz

Fot. A. Puzewicz

Konstrukcja tunelu. Fot. A. Puzewicz

Autor: B. Gajlewska/ K. Kantor
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy

ZOBACZ TAKŻE

Więcej w kolej, dworzec, przebudowa, PKP PLK, modernizacja, Dworzec Główny, przejście podziemne
Gronowo Elbląskie doczeka się remontu dworca

Dworzec kolejowy w Gronowie Elbląskim został dopisany do listy Programu Inwestycji Dworcowych. - Koszt inwestycji to około 10 milionów złotych – mówił wójt gminy Marcin Ślęzak....

Zamknij
RadioOlsztynTV