Zakaz marnowania prądu w ratuszu. Jest zarządzenie prezydenta
Prezydent Olsztyna wydał zarządzenie dotyczące oszczędzania energii w urzędzie. Urzędnicy mają odłączać z sieci nieużytkowane urządzenia, listwy zasilające lub drukarki i bez powodu nie włączać oświetlenia w pomieszczeniach.
Zarządzenie prezydenta Olsztyna „w sprawie ograniczenia zużycia energii elektrycznej w Urzędzie Miasta Olsztyna” jest pierwszym zarządzeniem wydanym w tym roku przez Piotra Grzymowicza.
Pracownikom ratusza nakazuje się m.in. wprowadzać komputer lub inne urządzenia w „stan uśpienia” w przypadku ich nieużywania, nie pozostawiać w gniazdkach ładowarek i zasilaczy urządzeń służbowych po zakończeniu ładowania, a nowe sprzęty elektryczne mają być kupowane „w oparciu o kryterium najwyższej możliwej klasy energetycznej”.
Urzędnikom przypomniano o obowiązku gaszenia światła w pomieszczeniach, „w których aktualnie nie przebywają osoby”, mają też „wyłączać oświetlenie na korytarzach, w przypadku, gdy naturalne oświetleni jest wystarczające”. W pomieszczeniach socjalnych mają być odłączane z sieci urządzenia, które pozostają w trybie czuwania. Po zakończeniu pracy urzędnicy mają wyłączać, a nie wygaszać komputery, gasić drukarki i listwy zasilające.
Zakazano podłączania prywatnych urządzeń do sieci energetycznej ratusza i używania przenośnych klimatyzatorów, czy grzejników. Wyłączone mają być lampki i inne ozdoby.
Kierownictwu ratuszowych wydziałów wskazano, że „powinni uwzględniać okoliczność, iż rekomenduje się taki sposób organizacji pracy w komórkach organizacyjnych, który będzie wpływał na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, w szczególności poprzez zagęszczenie liczby pracowników w pomieszczeniach, z uwzględnieniem norm bhp”.
Urzędnikom, którzy nie będą przestrzegali zasad dotyczących oszczędzania energii zagrożono karami.
Autor: J. Kiewisz-Wojciechowska (PAP)
Redakcja: K. Ośko