Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 4 °C pogoda dziś
JUTRO: 1 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Masz sklep internetowy? Zobacz, jak go rozkręcić

Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się z pozoru łatwym biznesem. Jednak w praktyce wymaga zarówno wielu przygotowań i inwestycji, jak i skutecznej strategii marketingowej. Prowadzisz sklep, ale nie daje oczekiwanych efektów? Zobacz, co możesz zrobić, aby rozkręcić sprzedaż online.

Reklamuj się w Google

Większość Twoich przyszłych klientów zaczyna poszukiwania produktów w Google. A jeszcze więcej, zanim zacznie szukać produktu – szuka porad i wskazówek, nie wiedząc do końca, jaki produkt mógłby być przydatny. Wniosek jest jeden – warto być widocznym w wynikach wyszukiwania na każdym etapie świadomości klienta. Pomoże w tym pozycjonowanie sklepów i inne działania marketingu internetowego. Jakie korzyści przynosi inwestycja w reklamę sklepu w Google?

Pozycjonowanie stron – jeden budżet, wiele korzyści

Pozycjonowanie stron i sklepów to w dobrej agencji usługa kompleksowa, która obejmuje optymalizację sklepu pod wyszukiwarki, tworzenie wartościowej treści, budowanie wizerunku sklepu w sieci czy też optymalizację sklepu pod użytkownika (UX). Tak złożone działanie przynosi efekty takie jak:

  • większa widoczność sklepu w Google – dzięki pozycjonowaniu sklep wyświetla się na coraz więcej fraz (zapytań wpisywanych przez użytkowników), powiązanych z ofertą sklepu; zwykle w umowie z agencją określa się, jakie frazy są najważniejsze
  • większy ruchu na stronie – im większa widoczność sklepu w wyszukiwarce, tym więcej odwiedzin w sklepie, a tym samym większa szansa na pozyskanie klienta; w sklepie internetowym, podobnie jak w stacjonarnym, będziemy mieć również odwiedziny osób, które tylko oglądają, tym bardziej liczy się dotarcie do precyzyjnej grupy odbiorców
  • większa atrakcyjność sklepu dla klienta – w procesie pozycjonowania sklepu agencja realizuje opisy produktów, kategorii, blog tematyczny, a jeśli jest taka potrzeba – sugeruje zmiany w  budowie czy wyglądzie sklepu; tego typu działania wpływają na doświadczenia użytkowników i zwiększają szansę na pozyskanie klienta
  • rosnąca sprzedaż – to najważniejszy cel pozycjonowania; jeśli korzystasz już z usług SEO i jedyne efekty, jakie uzyskujesz to duży ruch czy widoczność na wiele fraz, coś jest nie w porządku. Głównym celem pozycjonowania sklepu jest zbudowanie rosnącej sprzedaży z wyników wyszukiwania.

Czy pozycjonowanie to dobra propozycja dla wszystkich? Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie sklepu wiąże się ze stałymi comiesięcznymi opłatami. Przy czym efekty będą widoczne co najmniej po kilku miesiącach działań. Jeśli więc nie mamy w ogóle sprzedaży, warto zaczekać z pozycjonowaniem. Zainwestowanie w SEO tylko na jeden miesiąc nie ma żadnego uzasadnienia. Ciągłość działań i długoterminowa strategia są elementem tej usługi.

Jeśli nie pozycjonowanie to co? Google Ads!

Inną skuteczną metodą pozyskania klientów do sklepu są kampanie Google Ads. Pozwalają na wyświetlanie reklam sklepu w wynikach wyszukiwania Google i nie tylko. Kampanie Google Ads dla sklepów to wiele różnych możliwości. W samych wynikach wyszukiwania sklepy mogą skorzystać z kampanii produktowych i wyświetlać reklamy w postaci zdjęcia i krótkiego opisu produktu z ceną. Wygląda to jak porównywarka produktowa, która kieruje użytkownika bezpośrednio do danego produktu w sklepie. To opłacalna i skuteczna forma reklamy dla sklepów internetowych. Warto jednak rozważyć też inne możliwości w Google Ads:

  • remarketing – reklama wyświetlana użytkownikom, którzy już odwiedzili sklep
  • reklama w sieci reklamowej – reklama sklepu na popularnych portalach
  • reklama na YouTube – niekoniecznie w formie video, może być to reklama banerowa

Większość z powyższych kampanii rozlicza się za kliknięcie. Nie płacimy za samo wyświetlanie się reklamy, lecz za pozyskanie kliknięć. Wybierając kampanie Google Ads dla sklepów warto podjąć współpracę z doświadczoną agencją. Specjalista przygotuje dla nas całą kampanię od koncepcji poprzez treści reklamowe po optymalizację i analitykę. Za taką usługę trzeba dodatkowo zapłacić, ale daje większą szansę na efektywne wykorzystanie budżetu na kliknięcia.

Pozycjonowanie czy Google Ads dla sklepów?

Oba działania są skuteczne i zalecane. Jednak nie każdy sklep może sobie początkowo pozwolić na inwestycję w obie formy promocji. Koszty miesięczne w obu przypadkach będą porównywalne. Chociaż wydawałoby się, że Google Ads jest tańszym działaniem, bo określamy sami, ile chcemy wydać na kliknięcia, to jednak nie do końca się to sprawdza. Im mniejszy budżet tym mniejsze prawdopodobieństwo, że uzyskamy wystarczająco duży ruch. Warto pamiętać, że współczynnik konwersji w sklepach internetowych to wyjątkowo niskie liczby, rzadko przekraczające 5%. Tym samym trudno oczekiwać dużej sprzedaży przy miesięcznym ruchu na poziomie kilkuset użytkowników. Optymalny budżet warto ustalić z doświadczonym specjalistą, który zna branżę i umie ocenić koszty za jedno kliknięcie. Rzadko będą to jednak miesięczne kwoty niższe niż 2-3 tys. złotych.

Podobnie kształtują się koszty pozycjonowania sklepu. Im większy sklep, tym budżet na pozycjonowanie musi być wyższy. Jeśli dysponujemy budżetem na 1-2 miesiące działania, zdecydowanie lepiej zainwestować w Google Ads. Przy dobrej konfiguracji sklep wyświetli się w Google nawet tego samego dnia. Nie oznacza to pozyskania sprzedaży w tak krótkim czasie, lecz dotarcie do potencjalnego klienta.

Jeżeli natomiast wiemy, że co miesiąc będziemy inwestować budżet w działania marketingowe, warto rozważyć pozycjonowanie. Tu na efekty co prawda poczekamy dłużej niż w Google Ads, ale z czasem będziemy w tym samym budżecie pozyskiwać coraz większą liczbę klientów. Najlepszą sytuację mają sklepy, które połączą oba działania i tym samym zdominują wyniki wyszukiwania za pomocą reklam i wysokich pozycji w top 10 Google.

Czy warto działać na własną rękę?

Powyższe porady z pewnością przydadzą się sklepom, które mają budżet. Czy początkujący właściciele sklepów mają jakiekolwiek możliwości działania bez nakładów finansowych? Zanim zarobisz na marketing internetowy możesz podjąć wiele działań, które później będą miały duży wpływ na efektywność SEO czy kampanii Google Ads. Zacznij od treści w sklepie. Już dziś zadbaj o wyczerpujące, oryginalne opisy produktów. Twórz blog z poradami dla klientów – w razie wątpliwości wiedzy będą szukać u Ciebie, nie u konkurencji.

Wygospodaruj czas na branding. Silna marka ma większe szanse na pozyskanie klientów z pozycjonowania czy reklam Ads niż anonimowy sklep, o którym nikt nie słyszał. O wizerunek marki możesz zadbać, prowadząc angażujące profile w mediach społecznościowych oraz troszcząc się o doświadczenia swoich klientów na etapie realizacji zamówienia. Rozwój sklepu z czasem pozwoli Ci na inwestycję w płatne działania, a zainwestowany czas w tworzenie treści i budowanie marki, z pewnością się zwróci.

Artykuł powstał przy współpracy z Agencją Widoczni.

Artykuł sponsorowany

Więcej w pozycjonowanie, sklep internetowy, SEO
Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Internet to nieodłączny element naszego życia. W sieci szukamy odpowiedzi na pytania, sprawdzamy najświeższe informacje, a także coraz częściej znajdujemy produkty i usługi. To jasny sygnał...

Zamknij
RadioOlsztynTV