Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 24 °C pogoda dziś
JUTRO: 23 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Internet to nieodłączny element naszego życia. W sieci szukamy odpowiedzi na pytania, sprawdzamy najświeższe informacje, a także coraz częściej znajdujemy produkty i usługi. To jasny sygnał dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją firmę. Obecność w sieci to dziś priorytet. Dlatego warto zadbać o wysokie pozycje swojej strony w wynikach wyszukiwania. Drogą wiodącą do tego celu jest pozycjonowanie.

Na czym polega pozycjonowanie?

Nie ważne, jaką branżą się zajmujesz, strona internetowa to inwestycja w rozwój firmy. Jednak, żeby witryna przynosiła zyski, musi być widoczna dla użytkowników. Czyli wyświetlać się potencjalnym klientom po wpisaniu słów kluczowych związanych z Twoją działalnością.

Pozycjonowanie (nazywane także skrótem SEO) to wszelkie działania, które mają sprawić, że Twoja strona będzie wyświetlać się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dlaczego to takie ważne?

Wyobraź sobie, że zajmujesz się naprawą obuwia w Łodzi. Osoba, która szuka Twoich usług, zapewne rozpocznie działania od wypisania w wyszukiwarce Google frazy kluczowej: „szewc” lub „szewc Łódź”. Ważne, żeby wówczas Twoja strona wyświetlała się na szycie listy, ponieważ większość osób po wpisaniu interesującej ich frazy wybiera strony znajdujące się w TOP3.

Im wyższa pozycja, tym więcej wejść. Im więcej wejść, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.

Pozycjonowanie to dość skomplikowany proces składający się z wielu czynników. Algorytmy Google oceniają strony WWW według stale aktualizowanych wytycznych. Dlatego pozycjonowanie to proces ciągłych usprawnień witryny. Firmy, które umiejętnie pozycjonują swoją stronę WWW, skutecznie walczą z konkurencją.

Jakie elementy Twojej strony ocenia Google?

Jak już wiesz, Google ocenia bardzo wiele elementów Twojej strony internetowej. Teraz przedstawimy Ci najważniejsze z nich, czyli te, które mają kluczowe znacznie dla pozycji Twojej strony WWW w rankingu Google.

Na widoczność Twojej witryny w sieci wpływa przede wszystkim:

Historia domeny

To element, o który musisz zadbać już na samym początku. Historia wynajętej domeny (czyli Twojego unikalnego adresu internetowego) ma wpływ na ocenę Twojej strony przez wyszukiwarkę. Dlatego, zanim zdecydujesz się na interesujący Cię adres, koniecznie sprawdź, czy dana domena nie będzie negatywnie wpływać na widoczność witryny w sieci. Google bierze to pod uwagę.

Responsywność

Żeby wyszukiwarka, a także użytkownicy doceniali Twoją stronę, powinieneś zadbać o jej responsywność, czyli przystosowanie do różnych szerokości ekranu. W ten sposób Twoja witryna będzie dostępna na domowych pecetach oraz na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet.

Szybkość ładownia

To, jak szybko ładuje się Twoja strona, ma duże znaczenie dla wyszukiwarki oraz użytkowników. Im dłuższy czas ładowania, tym większy wskaźnik odrzuceń. Sprawnie działająca strona zachęca do interakcji i zwiększa szanse na dobre wyniki sprzedażowe.

User Experience

Coraz większe znaczenie dla wyszukiwarek ma User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika podczas korzystania ze strony. Dlatego, tworząc projekt witryny, upewnij się, że jest on zgodny nie tylko z zasadami SEO, ale także wytycznymi SXO. Co to takiego? Ogólnie rzecz biorąc SXO to połączenie UX i SEO.

Optymalizacja grafik

Grafiki publikowane na stronie powinny być odpowiedniej wielkości. Jeśli będą zbyt ciężkie, mogą spowolnić działanie witryny. Ponadto zwróć uwagę na nazwy plików graficznych. Unikaj losowych nazw. Podpisuj pliki zgodnie z tym, co widnieje na zdjęciu.

Słowa kluczowe

Dla wyszukiwarek niezwykle ważne są treści publikowane na Twojej stronie. To dzięki nim roboty rozpoznają, czym zajmuje się Twoja firma. Jeśli używasz słów kluczowych odpowiednich dla Twojej branży, wówczas potencjalni klienci łatwiej odnajdują Twoją witrynę, a Google wie, czego dotyczy Twoja oferta.

Wartościowe i aktualne treści

Poza słowami kluczowymi znaczenie ma jakość Twoich treści. Dla wyszukiwarek wartościowe treści to takie, które odpowiadają na najpopularniejsze zapytania użytkowników i wyczerpują poruszany temat. Ponadto Google docenia materiały, które są oryginalne, tj. niekopiowane z innych adresów. Równie istotna jest aktualność danych podawanych na stronie.

Nagłówki hierarchiczne

Jeśli korzystasz z nagłówków hierarchicznych H1, H2, H3 itd., wówczas ułatwiasz czytelnikom odbiór swoich tekstów. Co więcej, nagłówki ze słowami kluczowymi pozwalają robotom wyszukiwarek lepiej rozpoznawać proponowane przez Ciebie treści.

Linkowanie wewnętrzne

Linki wewnętrzne to wszystkie odnośniki, które prowadzą do innych miejsc na Twojej stronie. Na przykład link na podstronie artykułu odsyłający do innego artykułu o pokrewnym temacie. Stosowanie linkowanie ułatwia przeglądanie strony WWW, wspiera również indeksowanie, dzięki czemu niektóre podstrony mogą szybciej znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie zewnętrzne

Wyszukiwarka Google ocenia także linki, które kierują do Twojej strony ze stron zewnętrznych. Powinny być to źródła wartościowe, cieszące się dobrą reputacją. Im więcej wartościowych linków zewnętrznych, tym lepsza pozycja Twojej strony w rankingu Google. Wartościowe odnośniki możesz generować, korzystając z katalogów firm, Social Mediów czy artykułów sponsorowanych. Znaczenie ma również zaktualizowana wizytówka Google Moja Firma.

Przyjazne adresy URL

Adres URL wyświetla się w pasku wyszukiwarki. Każda strona i podstrona ma swój unikalny adres. Zadbaj o to, żeby adresy URL na Twojej stronie internetowej były proste i jasno informowały o tym, co znajduje się na danej podstronie. Na przykład URL dla zakładki „Produkty” powinien wyglądać mniej więcej tak: www.nazwafirmy.pl/produkty.

Bezpieczeństwo

Bezpieczna strona internetowa wzbudza zaufanie użytkowników. Odpowiednie zabezpieczenia docenia także wyszukiwarka. Dlatego witryny mające certyfikat SSL są lepiej oceniane niż te, które nie mają podstawowej ochrony przed wirusami, wyciekiem danych i atakami hakerów.

Co ma wpływ na pozycje strony w Google? Podsumowanie

Powyższe czynniki są bez wątpienia istotne, jednak nie składają się na wszystkie działania wspierające pozycjonowanie. Zsynchronizowanie wszystkich działań SEO jest skomplikowane i raczej zbyt trudne dla laika. Szczególnie gdy jest nim przedsiębiorca zajęty prowadzeniem i rozwijaniem swojej działalności.

Dlatego, jeśli chcesz, żeby Twoja strona internetowa była dostępna dla użytkowników i wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania, skorzystaj z pomocy doradców internetowych WeNet.

Fachowcy gruntownie przeanalizują Twoją stronę i wprowadzą niezbędne zmiany, które poprawiają jej jakość. Żeby dowiedzieć się więcej na temat oferty, wejdź na stronę WeNet.pl i wybierz rozwiązanie odpowiednie dla Twojego biznesu.

Artykuł sponsorowany

Więcej w internet, SEO, pozycjonowanie strony
Rosyjscy hakerzy próbowali zaatakować dane NATO

Rosyjscy hakerzy próbowali niedawno przeniknąć do sieci NATO i sił zbrojnych niektórych krajów Europy Wschodniej - poinformował Zespół Analizy Zagrożeń Google w opublikowanym raporcie. W raporcie...

Zamknij
RadioOlsztynTV