Bliższe Spotkania – 18.05.2022
O ukrytej reklamie oraz samoakceptacji rozmawiała z gośćmi Bliższych Spotkań Izabela Malewska.
W socjalnej środzie poruszyliśmy temat niezgodnej z prawem kryptoreklamy w mediach społecznościowych.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował ostatnio szereg porad dla konsumentów dotyczących influencer marketingu. Urząd zajął się tym rynkiem jesienią ubiegłego roku.
Wcześniej segment ten nie odczuwał takiej presji, w efekcie nietrudno było natknąć się na niezgodną z prawem kryptoreklamę. UOKiK wziął na cel influencerów, celebrytów i obsługujące ich firmy marketingowe.
Prezes urzędu Tomasz Chróstny przypomniał, że za publikowanie nieoznaczonych treści reklamowych grzywna może sięgnąć dziesięciu procent rocznego obrotu wykazanego z prowadzonej działalności – a mówimy o dużych kwotach, bo na jednej kampanii marketingowej influencer może zarobić nawet kilkaset tysięcy złotych.
A czym jest kryptoreklama wyjaśniła adwokat Karolina Nowalska, specjalizująca się w zakresie prawa własności intelektualnej.
W dzisiejszym świecie dominuje kult piękna i młodości. Środki masowego przekazu – w tym internet – wykreowały kult szczupłego, pięknego i młodego ciała. Jak wizerunek atrakcyjnych osób w mediach społecznościowych wpływa na nas? Jak walczyć z kompleksami?
Eksperci postanowili pomóc młodzieży. W Kętrzynie ruszył projekt „CiałopozyTYwnie”. O szczegółach tej ciekawej inicjatywy mówiła Monika Karanowska ze Stowarzyszenia Inicjatyw Społecznych Sztama w Kętrzynie.
A jak programy komputerowe mogą nam pomóc lub zaszkodzić w samokreacji i tworzeniu własnego wizerunku mówił Paweł Harajda, specjalista branży IT.
Redakcja: K. Ośko za D. Kucharzewska