Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 16 °C pogoda dziś
JUTRO: 18 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Influencerzy na celowniku UOKiK. Co sprawdza urząd?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od wielu tygodni przygląda się rynkowi reklamy w social mediach. Wśród praktyk badanych przez UOKiK są przede wszystkim kryptoreklamy, które powinny być odpowiednio oznakowane.

UOKiK wziął na cel influencerów, celebrytów i obsługujące ich firmy marketingowe. Odbiorcy mają bowiem prawo wiedzieć, czy dany post lub relacja to reklama czy bezinteresowna opinia influencera – wyjaśnia Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Niestety zdarza się, że treści sponsorowane ukrywane są pod pozorem zwykłych postów, bezstronnych recenzji lub relacji z wydarzeń. To niedozwolone praktyki rynkowe. Jeżeli reklama influencera wprowadziła nas w błąd, to możemy się od niego domagać naprawienie szkody na podstawie art. 12 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Możemy żądać od influencera naprawienia szkody, zaniechania bezprawnej praktyki czy usunięcia jej skutków.

00:00 / 00:00

Użytkownicy social mediów mogą również zgłaszać niedozwolone praktyki influencerów polegające np. na nieoznaczaniu treści sponsorowanych. Służy do tego skrzynka mailowa scam@uokik.gov.pl. Zgłoszenia można przesyłać anonimowo, wystarczy opisać nieprawidłowość i załączyć zrzut ekranu lub nagrany film.

Autor: I. Malewska
Redakcja: A. Niebojewska

Więcej w UOKiK, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kryptoreklama, social media
Nieuczciwi producenci odzieży ukarani. Zapłacą ponad 2 mln złotych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 2 mln złotych kar na trzech producentów garniturów za podawanie niezgodnego z prawdą składu produktów na metkach. Badania laboratoryjne...

Zamknij
RadioOlsztynTV