Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna
Polacy planują wakacje. Spędzą je w kraju czy za granicą?
Doniesienia związane z wojną, inflacją czy podwyżką stóp procentowych nie wstrzymały wakacyjnych planów Polaków. Z badania przeprowadzonego przez Profitroom wśród ponad 3 tys. gości hotelowych wynika, że aż 93,6% z nich uda się na wypoczynek. Większość zdecyduje się nawet na więcej niż jeden wyjazd.
Profitroom, dostawca technologii rezerwacyjnych, we współpracy z hotelami przeprowadził ogólnopolskie badanie „Plany wakacyjne Polaków 2022”. Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w miesiącach lipcu – sierpniu (71,8%), ale wiele osób (28,2%) zakłada również możliwość wyjazdu jeszcze w maju – czerwcu lub na początku jesieni (wrzesień – październik). Najbardziej popularne wśród Polaków będą wyjazdy tygodniowe (41,5%). Ponad połowa ankietowanych nie dokonała jeszcze rezerwacji pobytu wypoczynkowego.
Wyniki ankiety potwierdzają dane z naszych systemów rezerwacyjnych. W tych niepewnych czasach goście coraz częściej zwlekają ze złożeniem rezerwacji do ostatniej chwili. Tymczasem im wcześniej dokonuje się rezerwacji, tym taniej, gdyż w hotelach funkcjonuje taki sam mechanizm podnoszenia ceny, jaki znamy z linii lotniczych
– komentuje Marcin Dragan z firmy Profitroom.
Zniesienie obostrzeń w podróżach międzynarodowych wzmaga chęć do wyjazdów za granicę, które deklaruje prawie połowa ankietowanych. Wakacje w Polsce cieszą się jednak niesłabnąca popularnością i aż 83% Polaków swój urlop spędzi na wyjeździe w kraju.
Pomimo wysokiej inflacji 87% Polaków planuje więcej niż jeden wyjazd wypoczynkowy do końca roku. 60% gości wyda tyle samo na wakacje, co w ubiegłym roku, a co trzeci ankietowany deklaruje wyższy budżet. Większość na rezerwację pobytu na osobę wyda nie więcej niż 1500 zł.
Jednym z pytań, które znalazło się w ankiecie było wskazanie inspiracji wyboru konkretnego hotelu lub miejsca wypoczynku. Ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim wpływ na decyzję o rezerwacji mają dla nich rankingi hoteli dostępne w internecie (64%) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (53,9%). Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe czy reklama w mediach.
Źródło: Profitroom/PAP
Redakcja: A. Niebojewska