NIK wnikliwie prześwietlił przejazdy kolejowe
Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła jak wygląda poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych.
Wnioski nie są optymistyczne, a odpowiedzialne za zły stan rzeczy są nie tylko koleje, ale także zarządcy dróg. Ponad 70 procent przejazdów kolejowych nie było odpowiednio oznakowanych. W raporcie dostało się zarządcom linii kolejowych i dróg na Warmii i Mazurach. Połowa zarządzanych przez Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie przejazdów miała nieaktualne iloczyny ruchu. Na ich podstawie ustala się, jakie zabezpieczenia powinny być na przejeździe. Problem jest we współpracy z zarządcami dróg, którzy powinni przedstawić kolejom pomiary natężenia ruchu na drodze przecinającej tory.
Z raportu NIK wynika, że w 2015 roku na 67 pism wystosowanych do zarządców dróg o przeprowadzenie pomiarów natężenia ruchu w odpowiedzi przesłano 18 pomiarów.
Posłuchaj relacji Aleksandry Skrago
(askr/bsc)