Aktualności, Aplikacja mobilna
Wysokie zarobki priorytetem dla polskich 20-30 latków. Znamy wyniki badań
Dla prawie 60 proc. przedstawicieli pokolenia Y w Polsce priorytetem są wysokie zarobki i dostatnie życie – wynika z opublikowanego we wtorek badania „Global Millennial Survey 2019” firmy doradczej Deloitte. Dodano, że na świecie dla milenialsów najważniejsze są podróże.
Milenialsi, czyli osoby urodzone między styczniem 1983 r. a grudniem 1994 roku, nie są mniej ambitni od przedstawicieli poprzednich pokoleń, jednak ich priorytety są inne lub zweryfikowała je rzeczywistość, np. ograniczenia finansowe; i to właśnie finanse są na szczycie listy ambicji polskich przedstawicieli pokolenia Y – wskazali autorzy raportu. Jak dodali, to cel 59 proc. z nich. Na drugim miejscu są podróże – cel 58 proc. ankietowanych.
Dwa pierwsze wyniki budzą moje zainteresowanie, gdyż są dokładnie odwrotne od globalnych. Dla 57 proc. ankietowanych na świecie priorytetem jest zwiedzanie świata
– oceniła, cytowana we wtorkowym komunikacie, Anna Łukawska z Deloitte.
Dodała, że podróżowaniem są bardziej zainteresowane kobiety (62 proc.) niż mężczyźni (51 proc.).
Co ważne, to co do tej pory uznawaliśmy za swego rodzaju oznakę dorosłości, czyli kupno domu lub założenie rodziny, nie znajduje się na szczycie listy priorytetów
– mówi Łukawska. O zakupie domu myśli 54 proc. (49 proc. globalnie) ankietowanych, a założenie rodziny planuje 47 proc. (39 proc. globalnie) – wynika z badania.
Wyniki z Polski różnią się też od globalnych odpowiedzi dotyczących obaw pokolenia Y.
Polscy milenialsi najbardziej obawiają się terroryzmu. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 34 proc. ankietowanych. Globalnie tak odpowiedziało jedynie 19 proc. badanych. Na drugim miejscu jest brak stabilności politycznej, wojny i konflikty – 29 proc. (globalnie 18 proc.), za nimi natomiast zmiany klimatyczne i ochrona środowiska – 27 proc. – które z kolei otwierają globalną listę obaw (29 proc.)
– czytamy.
Z kolei 79 proc. milenialsów w Polsce i na świecie obawia się, że padnie ofiarą oszustwa internetowego. Kolejne 78 proc. (76 proc. globalnie) nie ufa sposobom, w jaki organizacje uzyskują informacje na ich temat w kanałach społecznościowych.
Przedstawiciele pokolenia Y zauważają tu znacznie więcej wad. 57 proc. polskich milenialsów (64 proc. globalnie) uważa, że ograniczenie czasu spędzanego w mediach społecznościowych pozytywnie wpływa na zdrowie fizyczne, a aż 62 proc. (60 proc. globalnie) jest zdania, że przekłada się na ich poczucie szczęścia
– wskazali autorzy badania.
Dodano, że z 20 proc. do 35 proc. wzrosła natomiast liczba polskich milenialsów, którzy spodziewają się zostać w obecnej firmie przez pięć lub więcej lat. Globalnie ten wynik pozostał na poziomie 28 proc – wyliczono.
Autor: M. Jarco (PAP)
Redakcja: A. Dybcio