Aktualności, Aplikacja mobilna
Odbudowywanie relacji i poczucia własnej wartości. Rusza kolejna edycja olimpiady „Zwolnieni z Teorii”
Zachęcać nastolatków do działania i aktywnego rozwiązywania problemów, które widzą w swoim otoczeniu – taki jest główny cel spotkań, które organizatorzy olimpiady „Zwolnieni z Teorii” przeprowadzą w ponad 900 szkołach, w ponad 150 miastach w całej Polsce, w tym w województwie warmińsko-mazurskim.
– Część dzieci ma trudności z nawiązywaniem relacji, zwłaszcza po pandemii, a jest to bardzo ważne dla poczucia własnej wartości i aktywności – mówi Olga Chilmanowicz, nauczycielka z Technikum w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 2 w Bartoszycach.
W tym roku stawiamy na odbudowanie relacji, wzbudzenie w uczniach samoakceptacji, poczucia własnej wartości. Bardzo zależy nam, aby pokazać, że potrafią nawet mimo przeciwności i niepowodzeń. Zaobserwowałam, że obecnie młodzież szybko się poddaje, dlatego trzeba wzmocnić w młodych ludziach świadomość tego, że mimo potknięć mogą dojść do celu i zrealizować marzenia.
Spotkania mają nauczyć także nawiązywania współpracy i pracy w grupie. To wszystko ma być realizowane w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. To największa w kraju olimpiada projektów społecznych, w której każdego roku biorą udział tysiące uczniów.
W zeszłej edycji w województwie warmińsko-mazurskim zostało zrealizowanych ponad 70 projektów młodzieży. Liderami regionu jest młodzież ze szkół w Olsztynie i Bartoszycach. W ramach trasy ogólnopolskiej w drugiej połowie września spotkania organizowane będą m.in. w Działdowie, Lidzbarku, Ełku, Piszu, Bartoszycach, Kętrzynie, Giżycku i Olsztynie.
Autor: W. Chromy
Redakcja: M. Rutynowski