Olsztyn, Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region, Regiony
Kolejna zmiana terminu. Kiedy koniec budowy nowego dworca PKP w Olsztynie?

Fot. P. Getka
Nowy dworzec Olsztyn Główny później, niż zapowiadano. To już drugie przesunięcie terminu zakończenia prac. Początkowo nowy dworzec planowano oddać do użytku w drugiej połowie 2023 roku.
Podczas rozbiórki starego dworca okazało się jednak, że do jego budowy użyto elementów azbestowych, które trzeba w odpowiedni sposób usunąć. PKP tłumaczyły się też perturbacjami wynikającymi z wojny w Ukrainie i termin przesunięto na początek bieżącego roku. Tego terminu również nie udało się dotrzymać.
Zmiana terminu zakończenia inwestycji wynika z konieczności wykonania dodatkowych prac w zakresie odprowadzania wód opadowych z placu i pochylni przed dworcem, w tym m.in. budowy kolejnego zbiornika retencyjnego, a także drenażu
– przyznał Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.
To wszystko podnosi też koszty. Nowy dworzec miał pochłonąć ponad 70 milionów złotych, aktualny kosztorys opiewa na 87 milionów. Sam budynek dworca coraz bardziej nabiera kształtów.
Zakończyliśmy prace przy wykonaniu pokrycia dachu. Obecnie są na nim montowane podkonstrukcje pod panele fotowoltaiczne, wykańczamy również blachą elementy ozdobne wystające poza obrys dachu. Dobiega końca szklenie elewacji. Do uzupełnienia zostały niewielkie elementy w narożach elewacji. Wewnątrz budynku kontynuowane są prace tynkarskie, prace związane z wykonaniem posadzek, a także instalacji
– wyjaśnił Bartłomiej Sarna.
Aktualny termin zakończenia budowy nowego dworca Olsztyn Główny to – jak podaje PKP S.A. – lato tego roku.
Wcześniej ma zakończyć się modernizacja stacji Olsztyn Główny. Gotowe są perony 3 i 4, a także 26 z 28 kilometrów torów oraz 112 ze 116 rozjazdów, wraz z urządzeniami sterowania ruchem i siecią trakcyjną. Przebudowa stacji przyniesie też – prowadzący na Zatorze – nowy tunel pod torami.
Zostały wykonane wszystkie segmenty przejścia, połączonego już z budowanym dworcem. W tunelu postępują prace wykończeniowe, w tym m.in. zabudowa okładzin granitowych oraz instalacji. Do szerszego i wyższego przejścia podziemnego będzie też dostęp od strony ulicy Zientary-Malewskiej, co ułatwi dostęp do dworca mieszkańcom Zatorza
– przypomniał Przemysław Zieliński z PKP PLK.
Koszt tej inwestycji to 442 miliony złotych. PKP PLK zapowiadają, że zmodernizowana stacja przyjmie pociągi w maju tego roku.
Posłuchaj wypowiedzi

Fot. P. Getka

Fot. P. Getka
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy