Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 8 °C pogoda dziś
JUTRO: 14 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Do serca Mazur szybkimi pociągami. Trasa Ełk-Korsze przejdzie modernizację

Szybsze i wygodniejsze podróże pociągiem z prędkością do 160 km/h. Zaplanowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja mazurskiej trasy Ełk – Korsze ma być realizowana z funduszy unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przebudowa i elektryfikacja w najbliższych latach usprawni podróże w województwie warmińsko-mazurskim oraz na sieci kolejowej.

Kolejna inwestycja w województwie warmińsko-mazurskim poprawi mieszkańcom regionu dostępność do ekologicznego środka transportu jakim jest kolej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują modernizację trasy Ełk – Korsze. Ogłoszone zostało postępowanie przetargowe, które pozwoli wyłonić wykonawcę robót.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w trakcie przygotowania dokumentacji zwiększyły zakres projektu modernizacji linii Ełk – Korsze. W efekcie pozwoli to zaoferować mieszkańcom i turystom jeszcze lepsze i bardziej komfortowe kolejowe podróże mazurskim szlakiem. Inwestycja usprawni przejazdy aglomeracyjne i międzywojewódzkie. Trasa zapewni m.in. sprawne połączenie Trójmiasta przez Olsztyn do Białegostoku

– mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jak poinformował Radio Olsztyn Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg już ogłoszono na odcinek Ełk – Giżycko.

00:00 / 00:00

Realizacja projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Korsze wraz z elektryfikacją” będzie się odbywała etapami. Pierwszy rozpocznie się od robót na odcinku od Ełku w kierunku Giżycka. Prace zostały zaplanowane na lata 2021-23. Kolejne etapy projektu będą realizowane w latach 2021-2027.

Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy Ełk – Korsze, która zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut. Czas przejazdu po pracach wyniesie poniżej 2 godz. Szybszą i sprawniejszą podróż zapewni planowana elektryfikacja całej trasy. Nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co również przełoży się na szybszy czas przejazdu koleją. W efekcie Mazury zyskają dostęp do lepszej oferty kolejowej.

Podróżni zyskają zmodernizowane perony wyposażone w ławki, wiaty, informację pasażerską, energooszczędne oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Perony będą wyższe, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów będzie wygodniejsze. Oczekiwany poziom obsługi podróżnych będzie po przebudowie 7 stacji (Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 7 przystanków (Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn i Linkowo).

 

Źródło:B. Gajlewska/PKP
Redakcja: A. Dybcio

Więcej w PKP, pociąg, trasa
Z Węgorzewa pociągiem do Kętrzyna? Samorządowcom ma pomóc Kolej Plus

Na konferencji prasowej na starej stacji kolejowej w Węgorzewie samorządowcy zapowiedzieli, że będą ubiegać się o pieniądze z rządowego programu Kolej Plus. Samorządowcy z Węgorzewa chcą,...

Zamknij
RadioOlsztynTV