Aktualności, Aplikacja mobilna
Czas na rodzinny biznes. W Polsce lawinowo rośnie liczba firm familijnych
Coraz więcej polskich firm deklaruje, że prowadzi działalność rodzinną. Według statystyk, jest to od 60 do nawet 90 procent wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw.
Zalet prowadzenia rodzinnego biznesu jest wiele. Artur Paluszewski, który w Iławie i Gietrzwałdzie razem z rodziną i przyjaciółmi prowadzi lecznice weterynaryjne, mówi o podstawowych sprawach, takich jak np. wyjazdy na urlop i pozostawienie biznesu w odpowiedzialnych rękach.
Dziekan wydziału nauk ekonomicznych profesor Roman Kisiel, który od lat obserwuje rozwój rodzinnych przedsiębiorstw jest przekonany, że taki rodzaj biznesu ma dziś największy potencjał na przetrwanie. Trzeba się jednak opierać na konkretnych wytycznych. To zasady, które pozwolą dobrze funkcjonować. Wśród nich najważniejsze są przede wszystkim wkład finansowy w prowadzoną działalność, hierarchia i odpowiednia strategia rozwoju, za którą powinny odpowiadać ustalone na początku tworzenia biznesu osoby.
O rodzinnym biznesie rozmawiano podczas drugiego Międzynarodowego Sympozjum Familiologicznego na Wydziale Teologii UWM w Olsztynie. Sympozjum zakończy się dzisiaj.
Posłuchaj relacji Kingi Grabowskiej
Autor: K.Grabowska
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy