Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 4 °C pogoda dziś
JUTRO: 13 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Zaczyna się budowa nowej linii tramwajowej. Co czeka mieszkańców Olsztyna?

 Fot. Łukasz Węglewski

Dwa lata poważnych utrudnień na drogach – to od najbliższego weekendu czeka mieszkańców Olsztyna. Wszystko w związku z budową nowej linii tramwajowej.

Nowa linia tramwajowa pobiegnie od pętli Pieczewo na ulicy Wilczyńskiego przez ulice Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i Piłsudskiego do skrzyżowania Piłsudskiego z Kościuszki, gdzie połączy się z istniejącą siecią. W związku z budową linii tramwajowej, w nocy z soboty na niedzielę drogowcy zamkną część ulicy Wilczyńskiego – od skrzyżowania z Krasickiego do pętli Pieczewo. Mieszkańcy już obawiają się utrudnień.

– Ciężko będzie, na pewno – mówi mieszkaniec ulicy Gębika. – Jeżdżę do pracy, do miasta i uważam, że będzie strasznie – dodaje jedna z jego sąsiadek. Choć są i głosy, że mimo wszystko – warto pocierpieć.

Jakoś będziemy musieli sobie poradzić. Mieszkałam na Kanta i wiem, że tramwaje to było duże ułatwienie

– mówi mieszkanka Pieczewa. – Będzie lepszy dojazd do centrum, więc warto się przemęczyć – przekonuje mieszkaniec okolic Wilczyńskiego.

00:00 / 00:00

Na razie zamknięty będzie fragment Wilczyńskiego. Od środy 4 sierpnia drogowcy zamkną chodnik wzdłuż Krasickiego na odcinku od Murzynowskiego do Wańkowicza. Natomiast od 7 sierpnia zostanie zamknięta aleja Piłsudskiego w śródmieściu na odcinku od Głowackiego do Mazowieckiego (dawnej Obiegowej). Potem będą następowały kolejne zamknięcia, ale ich harmonogramu jeszcze nie znamy.

Władze miasta przekonują, że bez zamykania budować się nie da – zwłaszcza, że trzeba modernizować infrastrukturę podziemną.

Jako pierwszy przebudowany zostanie fragment Wilczyńskiego. To ulica, która od dawna wymagała remontu, a ponadto pod nią – jak i pod innymi ulicami – są sieci podziemne, część z nich jest już wysłużona i wymaga większych lub mniejszych modernizacji. Te sieci podziemne to gwarancja dostaw ciepła, prądu, gazu, telewizji czy Internetu

– mówi Marta Bartoszewicz z Urzędu Miasta Olsztyna.

00:00 / 00:00

Przy okazji rozpoczęcia budowy wracają pytania o to, czy warto inwestować w tramwaje. Łukasz Łukaszewski, miejski radny z Platformy Obywatelskiej uważa, że nie ma innego wyjścia.

To jest jedyna alternatywa w rozładowywaniu potoków komunikacyjnych. Innego wyjścia nie ma. Dróg już się nie poszerzy, 16 pasów nie da się wybudować

– przekonuje.

00:00 / 00:00

Przeciwnikiem linii tramwajowej jest natomiast radny Prawa i Sprawiedliwości Radosław Nojman. Choć i on uważa, że skoro mamy pierwszą nitkę, to jej rozbudowa jest koniecznością.

Olsztyńskie autobusy utrzymują tramwaje. Połączenia, które obecnie istnieją, są nierentowne. Teraz tak – albo można by było pozostawić w takiej wersji kadłubowej tramwaj w Olsztynie i zupełnie byłoby to bez sensu, innym rozwiązaniem wydaje się rozwijanie tej sieci tramwajowej. Pytanie, na ile to, co powstanie, uzupełni obecnie istniejącą infrastrukturę tramwajową, żeby podnieść rentowność

– mówi Radosław Nojman.

00:00 / 00:00

Zakończenie budowy planowane jest na jesień 2023 roku.

 

Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: M. Rutynowski

Więcej w budowa, remont, inwestycja, tramwaje, utrudnienia, rozbudowa
Kolejne umowy na dofinansowanie inwestycji drogowych w regionie. Skorzysta 18 gmin i powiatów

18 kolejnych samorządów podpisało umowy na dofinansowania budowy, remontów i modernizacji dróg lokalnych. Pieniądze na ten cel pochodzą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Łącznie to 22...

Zamknij
RadioOlsztynTV