W elbląskim Ratuszu osobiście załatwimy tylko dwie sprawy. Reszta prowadzona jest wyłącznie online
Od dziś rejestracja nowo narodzonych dzieci w elbląskim Urzędzie Miasta będzie prowadzona wyłącznie on-line, za pomocą platformy ePUAP lub mailowo. W jakich sprawach należy zgłaszać się osobiście?
Osobiście należy się zgłaszać do urzędu tylko w dwóch sprawach – po odbiór dowodu osobistego, po wcześniejszym umówieniu przez telefon i aby zarejestrować zgon. W tym przypadku do budynku Urzędu Stanu Cywilnego będzie mogła wejść tylko jedna osoba, dokonująca zgłoszenia.
Urząd Miejski pracuje zdalnie. Można w nim załatwić niemal wszystkie sprawy bez wychodzenia z domu, ich wachlarz jest szeroki. W razie wątpliwości można dzwonić
– uspokaja Joanna Urbaniak, rzeczniczka prezydenta Elbląga.
Wnioski i dokumenty można przesyłać przez internet lub pocztą. Albo wrzucać je w kopercie do skrzynki podawczej w holu budynku głównego Urzędu Miejskiego.
Do budynków Urzędu Miejskiego w Elblągu wpuszczani są jedynie jego pracownicy, po okazaniu identyfikatora. Kasa miejska w gmachu przy ul. Łączności jest zamkniętą, opłaty za podatki i inne należności należy uiszczać na podane konta bankowe lub w kasach banku PKO BP, w którym urząd ma umowę.
Posłuchaj relacji Miry Stankiewicz
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: A. Dybcio