„To dobry impuls do rozwoju”. Elbląski port zyska na przekopie Mierzei Wiślanej
Ponad 574 miliony złotych ma kosztować drugi etap budowy drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Urząd Morski z Gdyni podpisał umowę z wykonawcą – firmą Budimex.
Ma ona w ciągu dwóch lat zmodernizować rzekę Elbląg oraz zbudować most obrotowy w Nowakowie wraz z drogami dojazdowymi. Nowy most zastąpi obecny – pontonowy, który przy wysokich lub niskich stanach wód nie jest otwierany i utrudnia swobodną żeglugę. Jak zauważa poseł Prawa i Sprawiedliwości Leonard Krasulski ta inwestycja jest szansą na rozwój portu morskiego w Elblągu.
Droga wodna przez mierzeję służy komunikacji. W tej chwili port elbląski nie funkcjonuje, nie ma go. On jest tylko z nazwy. Chodzi o to, żeby uruchomić ten port, który jest w całkowitym letargu
– mówi poseł Krasulski.
Natomiast, jak zauważa Artur Chojecki wojewoda warmińsko-mazurski, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną wpłynie na rozwój transportu.
Rozwój przemysłu w naszym regionie, w subregionie elbląskim to także dobry impuls do rozwoju transportu, który tutaj będzie miał swój początek lub koniec. Chciałbym, żeby walor morski Elbląga nabrał odpowiedniego kształtu po zakończeniu inwestycji. Wszystko jest w naszych rękach, aby to wykorzystać
– podkreśla wojewoda Artur Chojecki.
Wszystkie prace i etapy związane nową drogą wodną łączącą Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską mają zakończyć się w 2023 roku.
Autor: A. Pastuszka
Redakcja: M. Rutynowski