Aktualności, Aplikacja mobilna
„Podróże bez barier” w pociągach Polregio. Specjalny portal ułatwi podróż niepełnosprawnym pasażerom
Przewozy Regionalne zaprezentowały platformę internetową „Podróż bez barier”. Usługa przeznaczona jest podróżnym niepełnosprawnym oraz o ograniczonej mobilności, a jej zadania to ułatwienie komunikacji zarówno z przewoźnikiem, jak i zarządcami dworców.
Na portalu znajdziemy specjalną wyszukiwarkę połączeń, dedykowaną siatce połączeń przewoźnika i osobom niepełnosprawnym. Po wpisaniu przez nas interesującej relacji od razu otrzymamy informację o tym jak przygotowane są dworce np. na przyjęcie osoby na wózku. Ponadto od razu będziemy mogli wysłać odpowiednie zgłoszenie do służb odpowiadających za asystę, nawet wtedy gdy zaprojektujemy podróż z przesiadką.
Innowacyjność rozwiązania polega na automatyzacji procesu wyszukiwania dogodnych połączeń i zamawiania asysty na wybrane połączenie. Pasażer nie musi szukać interesującego go połączenia na jednej platformie, a zamawiać asystę na innej, tak jak ma to miejsce u innych operatorów
– powiedział Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.
Zgodnie z przepisami unijnymi, operator połączenia zobowiązany jest do zapewnienia asysty osobie z ograniczoną mobilnością w ciągu 48 godzin od zgłoszenia, dlatego zaleca się zgłoszenie takiego zapotrzebowania na minimum dwa pełne dni wcześniej. Jednak lider projektu, Maciej Federowicz poinformował, że w wypadku większości stacji i połączeń możliwe będzie zgłoszenie przejazdu z wyprzedzeniem nawet kilkugodzinnym. Między innymi dlatego, że dzięki platformie „Podróże bez barier” zgłoszenia będą docierały do przewoźnika szybciej, niemal na bieżąco.
Usługa „Podróż bez barier” przeznaczona jest pasażerom pociągów Polregio, który jest największym przewoźnikiem w kraju i działa w niemal wszystkich regionach.
Źródło: rynek-kolejowy.pl
Redakcja: A. Dybcio