Aktualności, Aplikacja mobilna
Klienci bez maseczek nie będą obsługiwani. Centra Handlowe chcą zaostrzenia prawa wobec łamiących zasady bezpieczeństwa
Handlowcy popierają zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nienoszących masek ochronnych na terenie lokali w centrach handlowych.
Właściciele i zarządzający centrami handlowymi, pracownicy lokali handlowych znajdujących się w galeriach handlowych, a przede wszystkim klienci muszą mieć pewność, że zasady bezpieczeństwa są przestrzegane
– czytamy w opublikowanym stanowisku.
Polska Rada Centrów Handlowych zarekomendowała jednocześnie sformułowanie przepisów prawnych dających prawo do odmowy obsługi klienta bez maski lub przyłbicy, jak również prawo do niewpuszczania takich osób do sklepu.
W przypadku, kiedy klient odmówi przestrzegania regulacji nieodzowna jest pomoc właściwych organów kontroli, w szczególności straży miejskiej i policji
Zakupy w obiektach handlowo-usługowych są i będą bezpieczne, jeśli wszyscy będą respektować obowiązujące regulacje.
W ocenie Rady teraz właściciele, zarządcy i najemcy lokali w centrach handlowych nie mogą wyciągać konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego.
Nie istnieją podstawy prawne np. do niewpuszczenia na teren sklepu, czy odmowy obsługi klienta, który nie posiada zakrytych ust i nosa
Handlowcy poinformowali, że z sondażu „Zakupy podczas epidemii” przeprowadzonego, pod koniec maja, wśród klientów wybranych centrów handlowych, wynika, że aż 87 procent. badanych zabezpiecza się używając własnych środków ochrony, takich jak płyn do dezynfekcji, maseczki, czy rękawice. Ze środków oferowanych przez sklepy korzysta 92 procent badanych.
Polska Rada Centrów Handlowych podała, że wspiera wszelkie działania mające na celu bezpieczeństwo klientów i pracowników handlu. Z jej inicjatywy i z honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Rozwoju, w czerwcu rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Bezpieczeństwo – Kupuję To!” promująca bezpieczne zachowania w galeriach handlowych, kinach, czy restauracjach #kupujeBezpiecznie.
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy za PAP