Kiedy komunikacja zastępcza?
Każdy, kto jeździ pociągami czy autobusami wie, że nie zawsze udaje się nimi dotrzeć na czas. Co zrobić kiedy podróż przerywa awaria?
Tak było w czwartek na trasie z Olsztyna do Warszawy, gdy popsuł się autobus rejsowy. Podobne sytuacje nie są wyjątkowe, gorzej, że stało się to wieczorem, kiedy nie było już innych połączeń do stolicy i pasażerowie musieli poradzić sobie sami. Nie wiedzieli, czy mogą liczyć na transport zastępczy.
Jak relacjonowała jedna z pasażerek autobusu, firma transportowa nie zaoferowała podróżnym pomocy, nie było też wystarczającego kontaktu z biurem przewoźnika. Przedstawiciel firmy zapewnia, że został wysłany autobus zastępczy, ale gdy dotarł na miejsce pasażerów już nie było.
Wojciech Śmieszek z olsztyńskiego oddziału Izby Turystyki przypomina, że przewoźnicy mają obowiązek zadbać o pasażerów w przypadku awarii autobusów, ale wiele zależy od ich dobrej woli. Przepisy mówią o konieczności zapewnienia transportu zastępczego, ale nie precyzują w jakim czasie ma to nastąpić. Pasażerowie mogą ubiegać się o zwrot kosztów podróży, a także wystąpić na drogę sądową jeśli uznają, że należy im się wyższe odszkodowanie. (skra/bsc)
Posłuchaj relacji Aleksandry Skrago