Elbląg, Braniewo, Aktualności, Aplikacja mobilna
Jej uruchomienie jest zbyt kosztowne. Samorządy mają pomysły na zagospodarowanie Kolei Nadzalewowej
Samorządowcy z powiatu elbląskiego i braniewskiego chcą zagospodarować tereny Kolei Nadzalewowej.
Podczas pierwszego spotkania rozmawiano m.in. o możliwości bezpłatnego przejęcia nieczynnej kolei nr 254 oraz utworzeniu tam ścieżki pieszo-rowerowej łączącej Elbląg z Braniewem. W trakcie wstępnych rozmów padł pomysł o możliwości przebudowy torowiska na sieć pieszo-rowerową. Pojawiła się też druga opcja, wprowadzenia ruchu drezynowego.
Realizacja pomysłów na zagospodarowanie Kolei Nadzalewowej, czyli wprowadzenie ruchu drezynowego oraz utworzenie ścieżki pieszo-rowerowej będzie uzależniona od właściciela linii kolejowej, czyli od PKP. Uruchomienie linii i przywrócenie Kolei Nadzalewowej zdaniem wielu samorządowców jest zbyt kosztowne. Gminy tłumaczą, że nie mają tylu pieniędzy w budżecie, by pokrywać koszty jej utrzymania.
Posłuchaj relacji Anety Pastuszki
Kolej Nadzalewowa w zamyśle niemieckich projektantów miała połączyć Elbląg z Królewcem. Pod koniec XIX wieku zbudowano odcinek łączący Elbląg z Braniewem, gdzie Kolej Nadzalewowa łączyła się z Koleją Wschodnią umożliwiając dalszą podróż aż do Królewca.