Jaki jest WF w szkole?
W Polsce nieubłaganie spada przeciętna sprawność dzieci i młodzieży. Nie ma medali na olimpiadzie, skoro częściej drużyna narodowa przegrywa niż wygrywa – to aż prosi się o prosty wniosek, że robota „u podstaw”, czyli WF w szkole został zaniedbany. Tymczasem, nauczyciela wychowania fizycznego rzadko ocenia się za dbałość o zdrowie młodzieży, za naukę fair play, za zachęcanie do aktywnego spędzania wolnego czasu, tylko raczej za dyplom, puchar, bo to ładnie potem wygląda w raporcie kierowanym do ministerstwa.
W tym narzekaniu na WF zdaje się, że zapominamy, że wychowanie fizyczne jest takie, jaka jest szkoła, jakie jest grono pedagogiczne, jacy są rodzice i środowisko; że WF w szkole to nie przedmiot, a dział wychowania, gdzie uczymy podejścia do siebie, do swojego zdrowia i ciała i uczymy stosunku do innych.
Raport Alicji Kulik:
Zajęcia sportowe w Gimnazjum nr 2 w Działdowie, fot. Zdzisław Ziółkowski: