E-doręczenia w urzędach od nowego terminu. Minister cyfryzacji podjął decyzję
Jest zmiana terminu wprowadzenia e-doręczeń przez administrację rządową i jednostki samorządu terytorialnego. W Dzienniku Ustaw minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zmienił go na 1 października przyszłego roku.
Wcześniej mówiono o 10, a potem o 30 grudnia tego roku. – Obowiązek będzie dotyczył tylko urzędów. Zakładanie specjalnej skrzynki przez mieszkańców będzie dobrowolne – mówiła na naszej antenie Katarzyna Kocan-Gromadzińska z Urzędu Miasta w Olsztynie.
Trzeba zaznaczyć, że dla obywateli urząd jest otwarty i żadna ustawa nie zabrania złożenia w każdej formie podania, wniosku do urzędu miasta. Dla mieszkańców nic się nie zmienia. Mogą mieć skrzynkę doręczeń i korespondować wówczas tylko elektronicznie. Jeśli nie, to każda inna forma
– podkreśliła.
– E-doręczenia mają usprawnić głównie komunikację między urzędami – dodała.
To przyszłość w administracji, jak cała cyfryzacja jest przyszłością w administracji. E-doręczenie przymuszają urzędników do wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentami
– wskazała.
Do olsztyńskiego urzędu miasta wpływa około 130 tysięcy dokumentów rocznie. Około 40 procent to już teraz dokumenty elektroniczne.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: M. Świniarski
Redakcja: M. Rutynowski