Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 11 °C pogoda dziś
JUTRO: 13 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Dobry start: prawie 30 milionów złotych trafiło na konta rodziców w regionie

 

725 mln zł trafiło już na konta uprawnionych w całym kraju w ramach programu „Dobry start”. Wypłacone dotychczas świadczenia obejmują ponad 3 mln dzieci. W województwie warmińsko-mazurskim 300 zł na wyprawkę wypłacono rodzicom i opiekunom 122 tys. uczniów, a kwota przekazana na konta to 29 mln zł.

Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o 300 plus z programu „Dobry start”. W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Na Warmii i Mazurach rodzice i opiekunowie złożyli blisko 86 tys. wniosków, które dotyczą 122 tys. uczniów. ZUS już wypłacił świadczenie należne 100 tys. dzieci na kotwę 29 mln zł.

– informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Program „Dobry start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. W ramach programu ZUS wypłaca świadczenie w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu, także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Rodzice, którzy będą chcieli złożyć wniosek o świadczenie 300 plus w placówce ZUS lub innym urzędzie lub instytucji, w której pełnią dyżury nasi pracownicy, powinni pamiętać,  aby zabrać  ze sobą dowód osobisty, numer rachunku bankowego, adres mailowy, a także orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli dziecko kontynuuje naukę po ukończeniu 20-tego roku życia. Niezbędny jest również  numeru PESEL ucznia oraz  nazwa i adres szkoły do której dziecko uczęszcza

– wyjaśnia rzeczniczka.

Redakcja: Ł. Sadlak
Źródło: ZUS

Więcej w region, Dobry Start
Ponad 1,5 miliona uczniów odebrało pieniądze z programu Dobry Start. Ze złożeniem wniosku warto się pospieszyć

Prawie 2 miliony 300 tysięcy dzieci ma przyznane świadczenie z programu Dobry Start. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił w tym roku ponad 1,5 miliona świadczeń na kwotę...

Zamknij
RadioOlsztynTV