Coraz więcej biletów kolejowych jest kupowanych przez aplikacje i internet
Coraz więcej biletów kolejowych sprzedawanych jest przez aplikacje i internet – informuje Urząd Transportu Kolejowego w sprawozdaniu z funkcjonowania rynku kolejowego w 2019 roku.
W ten sposób w 2016 r. kupiono 5,4 proc. biletów, a w 2019 r. już 14,3 proc.
Z danych UTK wynika ponadto, że najszybciej w sprzedaży biletów spada udział kas stacjonarnych, w 2016 r. sprzedano tak 56 proc. biletów, a 2019 r. 46,5 proc.
Obserwowany spadek sprzedaży w stacjonarnych kasach biletowych ma również związek z rezygnacją przewoźników kolejowych z utrzymywania punktów sprzedaży biletów w mniejszych miastach na rzecz stacjonarnych automatów biletowych zlokalizowanych na peronach, w budynkach dworcowych lub w pociągach oraz sprzedaży mobilnej prowadzonej przez obsługę pokładową – tłumaczy w sprawozdaniu UTK.
Redakcja: Ł.Węglewski za PAP (Ł.Pawłowski)