Olsztyn, Aktualności
Wyjątkowo skromny budżet na skromną promocję Olsztyna za granicą
W ogłoszonym ostatnio konkursie na promocję Olsztyna za granicą znalazło się… 50 tysięcy złotych. Jak mówią specjaliści jest to bardzo mało.
Nie przekonuje ich fakt, że kolejne 75 tysięcy złotych miasto chce przeznaczyć na własne działania promocyjne w innych krajach. Jak mówi szef miejskiej promocji Krzysztof Otoliński w planach są: wyjazdy zespołów piłkarskich, wernisaże, wyjazdy szachistów i młodzieżowa wymiana szkół.
Tak niskiego budżetu współczuje ratuszowym urzędnikom specjalista do spraw reklamy Krzysztof Mikunda. Jego zdaniem za podobne kwoty można zrobić bardzo niewiele. Mikunda podkreśla, że 60-75 tysięcy to przeciętny koszt udziału miasta w targach. Dla porównania Lublin przeznacza na promocję zagraniczną prawie dwa razy tyle co Olsztyn. Ogólny budżet na promocję miasta jest tam natomiast prawie 3 razy większy. W Olsztynie są to niecałe 3 miliony złotych, w Lublinie aż 8 milionów.
Posłuchaj relacji Macieja Świniarskiego
(msw/bsc)