Trwa przebudowa dróg na WiM. Zobacz mapę utrudnień.
Na Warmii i Mazurach przebudowywane są najważniejsze trasy krajowe. Modernizowane są między innymi drogi numer 7, 16 i 51. Trwa postępowanie przetargowe, które obejmie budowę węzła Ełk Południe.
W Ostródzie powstaje duży węzeł komunikacyjny, który połączy dwie trasy krajowe: siódemkę i szesnastkę. Obie drogi będą miały po dwa pasy w jednym kierunku. Na razie przez Ostródę trzeba jechać bardzo uważnie. Jest wiele tymczasowych rond i objazdów. Tuż po wjeździe do miasta od strony Olsztyna jezdnię wyznaczono pod budowanym wiaduktem. Nie można skręcić w lewo do miasta, a także do stacji benzynowej. Niektórzy kierowcy twierdzą, że objazdy są źle oznaczone.
Teraz część trasy w kierunku Olsztyna można objechać przez Lubajny. Zgodnie z zapowiedziami przebudowa węzła dróg krajowych 16 i 7 w Ostródzie ma się zakończyć w sierpniu przyszłego roku.
Droga numer 51 między Olsztynem a Olsztynkiem też będzie dwujezdniowa. Tym nowym odcinkiem pojedziemy najwcześniej w drugim kwartale 2017 roku.
Kilkadziesiąt firm budowlanych zabiega o kontrakty na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki, która jest częścią trasy Via Baltica. Na realizację każdego odcinka trasy wpłynęło po ponad 20 zgłoszeń od wykonawców. Trwa pierwszy z dwóch etapów postępowania przetargowego, w którym wybranych zostanie maksymalnie 20 wykonawców. Na złożenie ofert cenowych wybrani będą mieli 40 dni.
Jak poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie Karol Głębocki, złożone zostały już wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na budowę trzech odcinków o łącznej długości 63 km. To węzeł Ełk Południe, odcinek od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie i od węzła Wysokie do Raczek. Wszystkie mają około 20 kilometrów.
Ekspresowa S61 będzie budowana w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej i uzyskanie wymaganych uzgodnień, zezwoleń i decyzji koniecznych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Prace budowlane mają się zakończyć w drugiej połowie 2020 roku. Droga ma łączyć Ostrów Mazowiecką z granicą polsko-litewską w Budzisku. Tam połączy się z litewską drogą A5, prowadzącą w kierunku Kowna i Rygi.
S61 ma być jedną z polskich części europejskiej trasy E67 (Helsinki – Praga), która na odcinku Helsinki – Warszawa nazywana jest Via Baltica.
(lewin/kan/as)