Rzeczniczka Praw Konsumenta: mamy prawo domagać się wszystkich atrakcji z folderu
Jeśli wyjazd wakacyjny nas rozczaruje, możemy domagać się swoich praw. Mówiła o tym w Porannych Pytaniach Radia Olsztyn Jadwiga Urbańska, Rzeczniczka Praw Konsumenta w Olsztynie.
Reklamacje związane z wakacyjnymi wycieczkami, ofertami, które w rzeczywistości znacznie odbiegają od folderu reklamowego, to problemy, z którymi zwracają się klienci.
Na folderze mamy zaprezentowane miejsce, w którym mamy przebywać, z dostępem do morza. Mamy prawo się domagać wszystkich atrakcji zaprezentowanych na folderze. Na miejscu ma być też rezydent. To nie jest tak, że jesteśmy bez opieki
– mówiła Jadwiga Urbańska.
Jeśli organizator wypoczynku zaoferuje inne miejsce niż wskazane w ofercie, nie może być ono w niższym standardzie niż pierwotna oferta – dodała Jadwiga Urbańska. Jak podkreślała Rzeczniczka Praw Konsumenta w Olsztynie, są sytuacje, które później mogą i powinny zakończyć wypłatami odszkodowań dla klientów.
Wielokrotnie pomieszczenia, które nam się prezentuje na folderach, nie odpowiadają rzeczywistości. Mamy tutaj możliwość do korzystania ze swoich uprawnień. Wzorcem, który jest stosowany w kraju nie ma mocy prawnej, ale jest tzw. Tabela Frankfurcka
– zaznaczyła.
Dzięki niej można określić wysokość odszkodowania dla klientów w razie nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży. Tabela jest dostępna m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Posłuchaj rozmowy Aleksandry Skrago
Autor: A. Skrago
Redakcja: M. Rutynowski