Koronawirus, Aktualności, Aplikacja mobilna
Ruszyła ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Koniec z decyzjami w formie papierowej
Uruchomiono ogólnopolską infolinię do kontaktu z sanepidem, zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej, informację o nałożonej kwarantannie przekazuje automat, osoby z bliskiego kontaktu zakażony może zgłosić przez internet – poinformował GIS.
W ramach digitalizacji inspekcji wprowadzono zmiany. Istnieje ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej. Pracownicy inspekcji nie dzwonią już z informacją o nałożonej kwarantannie czy izolacji, robi to automat
– poinformował dziś Główny Inspektorat Sanitarny.
W tym tygodniu uruchomiono nowy numer telefonu 22 25 71 145, z którego nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną osób, które znajdują się w bazie EWP (Ewidencja Wjazdu do Polski) i mają nałożoną kwarantannę. Pytania o COVID-19 lub wyjaśnienia statusu kwarantanny należy kierować na infolinię 22 25 00 115.
W systemie informatycznym EWP straż graniczna zamieszcza informacje adresowe i kontaktowe osób powracających do kraju z zagranicy, objętych obowiązkową kwarantanną. System ten jest również wykorzystywany do przetwarzania danych innych osób podlegających obowiązkowej kwarantannie w związku z epidemią wywołaną zakażeniami wirusem SARS-CoV-2, a także osób podlegających izolacji w warunkach domowych, osób, w stosunku do których podjęto decyzję o wykonaniu testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2, oraz osób zakażonych tym wirusem.
Dzięki integracji z ZUS nie ma obowiązku poświadczania kwarantanny pracodawcom. Nie trzeba oczekiwać na kontakt od sanepidu, bliskie kontakty osoba zakażona może zgłosić, wypełniając formularz zgłoś kwarantannę. Wprowadzono elektroniczny system obsługi obywateli – SEPIS
– podał dziś GIS.
SEPIS to system informatyczny do obsługi Inspekcji Sanitarnej, którego celem jest odciążenie pracowników sanepidu od wykonywania czynności, które zajmowały im bardzo dużo czasu.
Na potrzeby walki z pandemią zakupiono 9 tysięcy laptopów z pełnym oprogramowaniem, 4 tysiące telefonów komórkowych z dostępem do internetu, zainstalowano 4 tysiące nowoczesnych telefonów stacjonarnych. Prace inspekcji wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT i studenci
– dodał Główny Inspektorat Sanitarny.
Autor: PAP
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy