Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 3 °C pogoda dziś
JUTRO: 6 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Pozycjonowanie e-commerce, czyli jak skutecznie zwiększyć sprzedaż

Branża e-commerce przeżywa obecnie swój prawdziwy rozkwit. Sprzedaż zawładnęła internetem, a powszechność sklepów online i wygoda związana z zakupami sprawiają, że na rynku pojawia się coraz więcej konkurencji. Warto mieć to na uwadze i nie spoczywać na laurach, a nieustannie rozwijać sklep, szukać nowych rozwiązań i obserwować trendy. Wszystko po to, aby zwiększyć sprzedaż i tym samym zyski. Jeśli widzisz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału biznesu, przyjrzyj się, jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego. Być może masz sporo do nadrobienia właśnie na tym polu?

Jak wygląda pozycjonowanie w e-commerce?

Niezależnie od tego, czy w grę wchodzi pozycjonowanie sklepu internetowego, czy innej strony związanej z zupełnie odmienną dziedziną – zawsze należy rozpocząć pracę od przygotowania solidnej analizy oraz strategii działań. Dzięki temu będziemy mieć wgląd w możliwości i szanse, a także sposoby osiągnięcia ustalonych celów. Warto przyjrzeć się temu, jak działa konkurencja. Nie chodzi tutaj oczywiście o powtarzanie wypracowanych przez nich schematów i plagiatowanie, ale o inspirację, aby dowiedzieć się, jakie metody są przez nią wybierane, co spotyka się z zainteresowaniem i na ile wybierane rozwiązania są skuteczne. To bardzo pomocne, ponieważ pozwala na wnikliwą obserwację, dzięki której pozyskamy pomysły na to, co możemy samodzielnie wdrożyć w przypadku naszego sklepu internetowego.

Następnie należy skupić się na nim pozycjonowaniu – dokonując precyzyjnej analizy i oceny. Trzeba mieć na względzie, jak bardzo rozbudowany jest prowadzony przez nas e-sklep, co jest konieczne do optymalizacji oraz usprawnień. Dalej przychodzi moment opracowania wspomnianej już strategii, którą będziemy sukcesywnie wdrażać i realizować w czasie. Trzeba przy tym pamiętać, że pozycjonowanie sklepu Magento wymaga od nas cierpliwości, ponieważ efekty nie pojawią się od razu.

Co wpływa na pozycjonowanie e-commerce?

Na to, w jaki sposób nasz e-sklep jest odbierany przez użytkowników i w jaki sposób prezentują się wyniki pozycjonowania, zależy od kilku czynników. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że żyjemy w czasach, gdy każda sekunda jest na wagę złota i że najczęściej korzystamy z urządzeń mobilnych, które pozwalają nam na dokonanie zakupów szybko i wygodnie z dowolnego miejsca. Dlatego nie zaniedbuj kwestii technicznych i upewnij się, że Twoja strona ładuje się szybko, dzięki czemu nie zniechęcisz użytkownika czekaniem i nie opuści on sklepu po paru sekundach. Gdy już e-sklep zostanie załadowany, miej pewność, że jest on responsywny, czyli wyświetla się dobrze nie tylko na komputerze, ale także na smartfonie czy tablecie.

Bardzo ważnym elementem, który pomaga w pozycjonowaniu e-commerce, jest zadbanie o poprawną strukturę witryny. Na samym początku trzeba mieć na uwadze, aby zaplanować rozsądną i przejrzystą architekturę strony oraz podział na poszczególne podstrony i adresy URL. Wszystko po to, by zapewnić wygodę – dla użytkownika, ale także robotów w internecie, które indeksują stronę. Co ciekawe, warto umieszczać przy adresie URL dodatkowe informacje, które sprawiają, że wynik wyszukiwania jest rozbudowany. To zdecydowanie poprawia efektywność pozycjonowania.

Pozostając przy słowach i informacjach, trzeba pamiętać, że chcąc wypozycjonować stronę www, musimy unikać kanibalizacji słów kluczowych. Warto także zwrócić uwagę na tzw. długi ogon, czyli frazy może nieco bardziej niszowe, ale dające szansę na wybicie się ponad konkurencję. Pamiętaj również o tym, aby strona e-sklepu była bogata w wartościową treść nasyconą frazami kluczowymi, ale także, by nie pojawiało się dublowanie treści. To może mieć bardzo negatywne skutki i sprawić, że widoczność znacząco spadnie. Przy tym, kiedy tworzysz teksty – blogowe czy opisy – umieszczaj odnośniki w postaci linkowania wewnętrznego. W międzyczasie możesz pozyskiwać nowe – te zewnętrzne, które mają wysoki autorytet. W efekcie zbudujesz świetne zaplecze linkowe, które pozwoli osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Artykuł sponsorowany

Więcej w sprzedaż, pozycjonowanie
Kolejna próba sprzedaży dawnego ostródzkiego aresztu

Od dwóch lat Starostwo Powiatowe w Ostródzie chce sprzedać budynek dawnego aresztu śledczego dla kobiet. Były cztery próby - teraz czas na kolejną. Nieruchomość znajduje się...

Zamknij
RadioOlsztynTV