Olsztyn, Elbląg, Ełk, Bartoszyce, Polecane, Braniewo, Działdowo, Aktualności, Giżycko, Aplikacja mobilna, Gołdap, Iława, Kętrzyn, Lidzbark Warm., Mrągowo, Nidzica, Nowe Miasto Lub., Olecko, Ostróda, Pisz, Szczytno, Region, Węgorzewo
Polska Organizacja Turystyczna i WOPR będą promować aktywny wypoczynek nad wodą
Polska Organizacja Turystyczna i Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe zawarły porozumienie o współpracy, którego celem jest m.in. rozwój turystyki wodnej w Polsce i promowanie bezpieczeństwa nad wodą.
Chcemy promować aktywną formę wypoczynku, a jednocześnie edukować zarówno młodszych, jak i starszych miłośników turystyki wodnej, o tym, jak zachowywać się nad Bałtykiem, jeziorami czy na kąpieliskach
– podkreślił prezes POT Rafał Szlachta.
Ważnym elementem współpracy będzie edukacja turystów uprawiających turystykę wodną i szerzenie zasad bezpieczeństwa nad wodą poprzez akcje w mediach społecznościowych i internetowych POT. Wspólne działania mają też dotyczyć Mobilnego Centrum Edukacji – Turystyczna Szkoła, w ramach którego WOPR ma prezentować m.in. animacje.
Postanowienia umowy przewidują kontynuację kampanii społecznej „Bezpieczna Woda” skierowanej do dzieci, młodzieży, pedagogów i rodzin z dziećmi.
POT i WOPR mają też wspólnie promować turystykę wodną w Polsce i organizować wydarzenia turystyczne, rekreacyjne oraz zawody organizowane w kraju i za granicą. Celem jest także rozwój ruchu turystycznego do miejsc związanych z wodą tj. stanic, nad jeziora, do marin, kąpielisk, rezerwatów przyrody na sezon letni i krótkie pobyty.
Porozumienie podpisali w siedzibie Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego: prezes POT Rafał Szlachta oraz prezes Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego Paweł Błasiak.
Autor: M. Jarco (PAP)
Redakcja: K. Ośko
PRZECZYTAJ TAKŻE
-
Mają hangar bez toalety, wody i ogrzewania. WOPR-owcy czekają na nową bazę
-
Więcej pieniędzy na ratownictwo wodne, ale potrzeby nadal są ogromne
-
Nieprawidłowości przy rozliczaniu unijnych projektów. Rozpoczął się proces oskarżonych
-
Szesnaście atrakcji z każdego województwa. Która zostanie produktem turystycznym roku?