Olsztyn, Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region, Regiony
Północna obwodnica Olsztyna tylko z jednym pasem ruchu?
Za mały ruch na obwodnicę z prawdziwego zdarzenia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że projektowana obecnie północna obwodnica Olsztyna będzie drogą z tylko jednym pasem ruchu w każdą stronę.
Drogowcy tłumaczą to prognozami dotyczącymi natężenia ruchu na planowanej północnej obwodnicy Olsztyna wraz z obwodnicą Dywit. Prognozy pokazują, jak wiele samochodów będzie korzystało z nowej drogi w perspektywie najbliższych 20 lat.
W korytarzu wschodnim po obwodnicy Olsztyna – w zależności od wariantu – będzie poruszać się od 3,5 do 10 tysięcy pojazdów na dobę, natomiast na obwodnicy Dywity – od 8 do 15 tysięcy pojazdów na dobę. W korytarzu zachodnim na obwodnicach Olsztyna i Dywit – w zależności od wariantu – natężenie ruchu będzie się zawierało w przedziale od 8 do 10 tysięcy pojazdów na dobę
– mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Drogowcy przekonują też, że takie obwodnice również są budowane. Nie wszyscy zgadzają się jednak z takim podejściem.
Mówimy o mieście wojewódzkim. A jeśli mówimy o obwodnicy miasta wojewódzkiego, to powinniśmy się może zastanawiać, czy ona powinna być dwu-, czy może trzyjezdniowa, a nie jednojezdniowa. Z natury rzeczy ja bym takiego produktu drogowego nie nazwał obwodnicą, to jest po prostu jakaś droga dodatkowa
– komentuje doktor Tomasz Wierzejski, ekonomista z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego zajmujący się m.in. ekonomią transportu.
Do końca tego roku drogowcy mają wybrać, z której strony Olsztyna będzie przebiegała północna obwodnica. Potem nastąpi wybór konkretnego przebiegu, a sama budowa północnej obwodnicy Olsztyna wraz z obwodnicą Dywit ma zakończyć się w roku 2031. A w najbliższą środę – 9 marca – o godzinie 16 odbędzie się organizowane przez GDDKiA spotkanie on-line na temat tej inwestycji.
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: A. Niebojewska