Mapa drogowych inwestycji na Warmii i Mazurach w 2017 roku
Ponad 10% pieniędzy przeznaczonych na budowę dróg w Polsce w tym roku trafi na Warmię i Mazury. Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawił plany na 2017 rok.
W minionym roku kontynuowano prace na kontraktach zawartych dwa i trzy lata temu. Chodzi tu o głównie o drogę S7 i jej odcinki: Miłomłyn-Ostróda, Nidzica-Napierki, Olsztyn-Olsztynek, Rychnowo-Olsztynek. Rozpoczęto także budowę drugiego odcinka obwodnicy Olsztyna. Tymczasem trzy miesiące przed terminem udostępniono do ruchu ponad 9 -kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 Miłomłyn – Ostróda Północ.
W tym roku na terenie województwa warmińsko-mazurskiego kończyć się będzie sześć dużych kontraktów – mówi Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. To modernizacje S7 na odcinkach Ostróda – Olsztynek (3 zadania), Nidzica – Napierki (2 zadania) i S51 Olsztyn – Olsztynek. Mocno zaawansowana będzie budowa obwodnicy Olsztyna (2 zadania), której termin zakończenia to rok 2018. W 2017 roku GDDKiA planuje też podpisać umowy na projekt i budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu dk 15, drogi ekspresowej S61Szczuczyn – Raczki oraz 4 odcinków S7 na terenie województwa mazowieckiego od Napierek do Płońska.
Na tegoroczne inwestycje optymistycznie patrzy Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa. – Myślę, że będą zapadały decyzje dotyczące dalszej modernizacji S16 od Borek Wielkich do Mrągowa – powiedział w rozmowie z Polskim Radiem Olsztyn. Do tego potrzebne jest jednak zwiększenie budżetu tej inwestycji, tak żeby można było rozstrzygnąć przetarg na dokumentację.
Wszystkie trasy będą „ekspresówkami”, czyli będą miały dwa pasy ruchu w każdą stronę, i będzie można po nich jeździć z prędkością 120 km/h.
(mlewin/as)