Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 8 °C pogoda dziś
JUTRO: 6 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Jak promować stronę internetową w social mediach?

Projektując stronę internetową należy mieć na uwadze przygotowanie jej pod względem technicznym oraz optymalizacyjnym tak, by była dobrze renderowana przez przeglądarki oraz indeksowana przez Google. Warto skupić się nie tylko na grafice, ale przede wszystkim na jej użyteczności i logice poruszania oraz optymalizacji SEO. Promowanie strony internetowej poza wyszukiwarką Google wiąże się z jej odpowiednim przygotowaniem pod publikowanie w social mediach jak Facebook, LinkedIn czy Instagram. Powinniśmy pamiętać o odpowiednim wdrożeniu skryptów pomagających w lepszym jej promowaniu i budowaniu remarketingu.

Czy warto promować stronę na wszystkich możliwych kanałach w social mediach?

Warto być tam, gdzie są nasi Klienci. Jeżeli ciężko jest nam określić, w których kanałach social media są potencjalni Klienci, warto rozwijać wszystkie kanały jednocześnie. W przypadku, gdy nasza grupa docelowa wyraźnie wykazuje lepszą konwersję z danego źródła, warto zwiększyć działania marketingowe z tego właśnie kanału. Jak to sprawdzić?

Sposób jest jeden. Odpowiednio skonfigurowany i wdrożony Google Analitycs pokaże nam ilość wejść i ich jakość na naszą stronę (czas przebywania, ilość odwiedzonych podstron). Dzięki temu będziemy mogli stwierdzić w które media społecznościowe warto zainwestować więcej i które profile społecznościowe rozwijać.

Prowadzenie social media

Jak prowadzić social media, by były skuteczne? Angażując użytkowników i budować relacje, prowadzić dialog i często dostarczać content inny niż tylko nastawiony na sprzedaż.

Czy można określić gdzie są moi klienci?

Zdecydowanie tak. W tym celu tworzy się odpowiednie persony i buduje grupę docelową Twoich Klientów. Na podstawie analiz zachowań i odpowiednich założeń można określić z dużym prawdopodobieństwem, gdzie znajduje się Twoja grupa Klientów. Biznes usługowy lub korporacyjny dla firm powinien być promowany głównie w mediach społecznościowych takich, jak Facebook czy LinkedIn, biznes z potencjałem wizualnym i młodszą grupą odbiorców to Instagram lub TikTok. Budując zasięgi dla wybranych kanałów nie można zapominać, by dywersyfikować content postów w każdym z nich, nie duplikować dokładnie tych samych postów na różnych kanałach społecznościowych.

Zalety korzystania z mediów społecznościowych dla firm

Dzięki uruchomieniu profili społecznościowych budujemy głównie zasięgi i docieramy do nowych odbiorców. Budujemy relacje i dialog z konsumentami. Social media to też świetny sposób na tworzenie własnych grup oraz społeczności wokół produktu czy usługi.

Dzięki temu zdobędziemy zaufanie i jesteśmy wstanie stworzyć pożądany wizerunek marki dzięki odpowiedniej strategii komunikacji marketingowej.

Tworzysz inwestycje mieszkaniową, jesteś deweloperem? Warto zbudować odpowiednią grupę zainteresowanych nią Klientów, gdzie znajdą możliwość konsultacji z innymi potencjalnie zainteresowanymi Klientami.

Jak przygotować stronę internetową, by budować remarketing? Na przykładzie strony inwestycji deweloperskiej

Media społecznościowe docelowo powinny kierować użytkownika do strony internetowej. To tutaj będziemy w stanie zmierzyć ruch i konwersję, sprawdzić, który kanał działa i warto w niego zainwestować. Strona internetowa bez wdrożonych narzędzi analitycznych, jak Google Analitycs, pixel Facebook i integrację z GoogleAds nie dostarczy nam wielu danych. Bez integracji kont nie będziemy w stanie stworzyć listy remarketingowej, tj. zbierać danych do utworzenia reklam dla tych użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową. Strona internetowa oprócz integracji z skryptami powinna być także technicznie dobrze przygotowana i zoptymalizowana, przykładowo strona dewelopera reklamującego inwestycję bez przemyślanej struktury strony internetowej oraz intuicyjnej nawigacji najpewniej będzie najsłabszym ogniwem, gdzie proces tworzenia lejka sprzedażowego będzie się urywał. Sprawdź zasady tworzenia i jak powinna wyglądać strona internetowa dla dewelopera poprawnie przygotowana i zoptymalizowana pod SEO i social media.

Social media w biznesie

To przede wszystkim strategia i budowa relacji. Sprzedaż przychodzi jako kolejny element. Media społecznościowe należy traktować jak rozmowę lub spotkanie. Dialog i ocieplenie marki oraz budowanie jej wizerunku to proces, który odpowiednio przygotowany poprzez charakter prowadzenia profilu i określone cykle postów buduje lejek sprzedażowy.

Jakie branże można promować na mediach społecznościowych?

Co do branż nie ma tutaj ograniczeń. Natomiast sposób dotarcia do grupy docelowej, wybór narzędzi i charakterystykę działania należy dopasować do upodobań konsumentów. Możemy promować zarówno ubrania, artykuły spożywcze czy roboty drogowe lub usługi transportowe, liczy się sposób wykonania i inspiracja użytkowników. Inny content i kreację reklamową dobierzemy dla mam w ciąży, których potrzeby powinniśmy poznać, dzięki czemu trafniej dobierzemy hasła reklamowe, a inny dla właścicieli małych i średnich firm, którzy mogą nie wiedzieć, że brakuje im optymalizacji SEO dla strony internetowej. Aby zainteresować naszą grupę docelową, należy pokazać problem lub podać, jak można go prosto rozwiązać lub sprawdzić, czy on rzeczywiście istnieje. Dzięki darmowej próbce materiału, darmowemu ebookowi lub możliwości sprawdzenia online strony internetowej zachęcamy użytkownika do wykonania akcji z reklamowanego postu

Jak wypromować stronę na Facebook?

Promowanie marki na Facebook to głównie tworzenie angażującego contentu, który zachęca do działania. Powinniśmy opracować strategię i cykle życia określonych typów postów. Nic tak nie zniechęca użytkowników, jak publikowane ciągle te same typy postów. Postawmy na posty wizerunkowe, edukacyjne, inspiracyjne, pokażmy proces tworzenia produktu, zadajmy pytania. Warto też stosować różne formaty postów i wideo. W przypadku profili na Facebook możemy zorganizować konkurs lub promocję na wybrany asortyment.

Reklamowanie na Facebook – czy warto?

Reklama odpowiednio wdrożona w połączeniu z remarketingiem oraz przygotowaną stroną internetową, tj. odpowiednie landingpage, tagi konwersji GoogleAds to doskonałe narzędzie marketingowe. Ale czy reklama działa? Tak, reklamowanie jest w stanie przeprowadzić klientów jednak powinno być odpowiednio prowadzone i przemyślane. Reklamując profil, powinniśmy utworzyć kilka kampanii dla różnych grup z naszej grupy docelowej i drogą testów sprawdzać, które zestawy najlepiej działają.

Odpowiednio połączone upodobania i potrzeby naszej grupy docelowej dadzą nam najlepsze rezultaty konwersji, gdyż nasze reklamy będą idealną odpowiedzią na to, co potencjalnie przebywających na Facebook użytkowników może zainteresować. Sprzedajesz kosiarki do trawy, ale Twoja grupa docelowa w upodobaniach ma również luksusowe samochody marki premium? Wybierz zdjęcie do reklamy samochodu premium na podjeździe z wysiadającym biznesmenem po pracy. Twórz kombinacje i nie ograniczaj się tylko do jednej kreacji wizualnej.

 

Artykuł sponsorowany

Przeczytaj poprzedni wpis:
Mija 20 lat od huraganu, który spustoszył Puszczę Piską

Przed budynkiem Muzeum Ziemi Piskiej w Piszu można oglądać wystawę poświęconą huraganowi, jaki przez Puszczę Piską przeszedł 4 lipca 2002 roku. Do dziś leśnicy nie ingerują...

Zamknij
RadioOlsztynTV