Drogi szybkiego ruchu muszą być budowane taniej
Musimy zastanowić się nad standardami budowy dróg szybkiego ruchu – twierdzi Jerzy Szmit, nowy wiceminister infrastruktury i budownictwa, odpowiedzialny za budowę szos.
Jego zdaniem obecnie te standardy są zbyt wyśrubowane, zwłaszcza w przypadku dróg ekspresowych i autostrad. A to powoduje, że polskie drogi szybkiego ruchu budowane są drogo. Dlatego wiceminister Jerzy Szmit chce przejrzeć standardy i normy, zwłaszcza dotyczące szerokości szos.
– Drogi szybkiego ruchu muszą być budowane z mniejszym rozmachem – twierdzi Jerzy Szmit. Wiceminister odpowiedzialny za budowę szos przekonuje, że obecnie budowa dróg ekspresowych i autostrad wymaga zajmowania ogromnych terenów, pas drogowy jest znacznie szerszy, niż sama droga, a to powoduje wzrost kosztów. Jerzy Szmit jako przykład innego podejścia do budowy autostrad podaje Szwecję.
Według przedstawicieli nowego rządu, przegląd programu budowy dróg szybkiego ruchu jest konieczny z przyczyn finansowych. Poprzedni gabinet pozostawił plan zakładający powstanie prawie 4 tysięcy kilometrów dróg ekspresowych i autostrad – jednak nowa obsada ministerstwa infrastruktury twierdzi, że ten program się nie bilansuje.
Więcej na temat standardów budowy dróg szybkiego ruchu
w audycji Porozmawiajmy o...
dziś,godzina 16.15
Zaprasza Andrzej Piedziewicz
(apiedz/bsc)