Olsztyn, Aktualności, Aplikacja mobilna, Mrągowo, Region, Ostróda, Regiony
Kiedy powstaną nowe drogi ekspresowe w województwie? GDDKiA podaje terminy
Sprawdzamy, na jakim etapie jest przygotowanie i budowa nowych dróg ekspresowych w województwie warmińsko-mazurskim. Proponowany przebieg drogi S5 mamy poznać do końca roku, w przypadku S16 nie znamy żadnych terminów.
Dobiega końca analiza materiałów pozwalających na wskazanie dokładnego przebiegu drogi S5, która ma połączyć Ostródę z autostradą A1.
Obecnie trwa sprawdzanie poprawności studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, w IV kwartale tego roku planowany jest wybór najbardziej korzystnego wariantu
– powiedziała Katarzyna Kozłowska z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Sama budowa S5 planowana jest na lata 2029-2032.
GDDKiA nie podaje żadnych terminów dotyczących budowy drogi S16 Mrągowo-Ełk. Przypomnijmy, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zakwestionowała przebieg proponowany przez drogowców, zamiast tego zaleciła budowę drogi w nieco innym śladzie, tzw. wariancie C. Wciąż nie wiadomo, czy drogowcy zdecydują się na ten wariant.
Trwa analiza pisma RDOŚ, czy możliwa jest realizacja drogi w wariancie C
– przyznała Katarzyna Kozłowska.
Lepsze informacje drogowcy przekazują w sprawie budowanego obecnie odcinka S16 Borki Wielkie-Mrągowo.
Zakończyły się prace polegające na wzmocnieniu podłoża gruntowego. Kontynuujemy prace nad budową nasypów i konstrukcji drogi. Przygotowujemy się do prac związanych z montażem ekranów akustycznych, nasadziliśmy już około 50 procent planowanej liczby drzew i krzewów. Zaawansowanie rzeczowe inwestycji wynosi obecnie około 90 procent
– dodała przedstawicielka GDDKiA. Zakończenie budowy S16 Borki Wielkie-Mrągowo planowane jest na III kwartał bieżącego roku.
GDDKiA przypomina również o planowanej przebudowie drogi nr 53 Olsztyn-Szczytno. Ma zostać dostosowana do standardów drogi głównej ruchu przyspieszonego – będzie miała większą nośność, w planach jest złagodzenie niektórych zakrętów. Wciąż nie wybrano jednak ostatecznego przebiegu, bo może różnić się w porównaniu z obecnym. Sama budowa planowana jest na lata 2026-2030.
Olsztyński oddział GDDKiA pracuje też nad nowymi obwodnicami z Programu 100 Obwodnic. W przypadku obwodnicy Olsztyna i Dywit GDDKiA wciąż obstaje przy tzw. wariancie zachodnim, ale nie złożyła jeszcze wniosku o decyzję środowiskową. Takie wniosku nie ma też jeszcze w przypadku obwodnic Szczytna i Dobrego Miasta. Natomiast w przypadku obwodnicy Pisza drogowcy wniosek złożyli i czekają na wydanie decyzji środowiskowej.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: M. Rutynowski