Dlaczego skuteczne pozycjonowanie stron będzie nadal ważne dla sukcesu finansowego w 2021 roku
Dlaczego skuteczne pozycjonowanie stron będzie nadal ważne dla sukcesu finansowego w 2021 roku
Nastał nowy rok, a wraz z nim czas na nieuniknione podsumowania i prognozy dotyczące przyszłości marketingu sieciowego. Promocja w internecie nieustannie jest tematem rozmów marketerów i przedsiębiorców, którzy od lat szukają najlepszej drogi na zyskiwanie widoczności i rozpoznawalności w świecie WWW. Poniżej spróbujemy z pomocą ekspertów z branży omówić najważniejsze kwestie związane z walką o czołowe miejsca w wyszukiwarce.
Pozycjonuj się poprzez najwyższej jakości treści i sprowadź na stronę nowych odwiedzających
Od dawna wiadomo, że sercem każdego pozycjonowania oprócz optymalizacji strony jest content marketing. To właśnie zawartość tekstowa okazuje się najważniejszym pomostem w dzisiejszym modelu komunikacji z fanami i potencjalnymi klientami. Nie bez powodu content określany jest też królem promocji w sieci. Kiedy dziś mamy na myśli skuteczne pozycjonowanie stron chodzi nam przede wszystkim o odpowiednią dystrybucję wartościowych i przyciągających wpisów prowadzących do naszego serwisu. Specjaliści od tworzenia tego rodzaju treści doskonale wiedzą jednak, że obecnie nie wystarczy, żeby artykuł był ciekawy i unikatowy, musi on także angażować czytającego, który w rezultacie zdecyduje się podzielić nim w sieci lub też zechce pozytywnie na niego zareagować.
Cały proces kreowania contentu przez doświadczonych copywriterów z agencji interaktywnej stał się jednak o wiele trudniejszy przez ostatnich kilka miesięcy, głównie dlatego, że Google zdecydowało się wdrożyć nowe aktualizacje algorytmów, które jeszcze skuteczniej wyłapują teksty słabe merytorycznie lub pisane w nienaturalny sposób. Chodzi przede wszystkim o update EAT, który ocenia całokształt serwisu pod kątem jego ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności, ale także o algorytm o akronimie BERT mający umiejętność odróżniania autentycznego języka od naśladujących go nieudolnie tekstów maszynowych oraz tych spełniających rolę wieszaków dla słów kluczowych. Oczywiście możesz starać się regularnie tworzyć treści contentowe na własną rękę, jeśli jednak nie masz czasu, energii i specjalistycznej wiedzy do przekazania najlepiej będzie zdać się na pomoc marketerów ze sprawdzonej agencji.
Nie zapominaj o nadrzędnej pozycji urządzeń przenośnych i wyprzedź konkurencję
Filozofia mobile first dająca priorytet smartfonom i tabletom narodziła się w Google już lata temu. Mimo to wciąż wiele serwisów ma problem z efektywnym przystosowaniem się do wymogów elektroniki przenośnej.
„Obecnie, gdy aż przeszło połowa wszystkich zapytań kierowanych do wyszukiwarki pochodzi ze sprzętu o małych ekranach nie możemy pominąć tej jakże ważnej i stale powiększającej się grupy użytkowników.”
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Warto jednak zaznaczyć, że aktualnie nie wystarczy już tylko zbudować responsywnego szablonu strony. Chodzi o wiele więcej pracy począwszy od przyspieszenia ładowania, przez dopasowanie tekstów do wyszukiwania głosowego, aż po zagwarantowanie dobrego doświadczenia użytkownika (UX). Całość witryny musi być bowiem funkcjonalna i intuicyjna – tylko wtedy internauci zaufają naszej ofercie oraz fachowości. Właśnie dlatego najlepiej już dziś skorzystaj z oferty agencji marketingu SEM i pozwól seowcom zadbać o Twoją stronę.