Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 13 °C pogoda dziś
JUTRO: 22 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Czym jest SXO?


Nie ulega wątpliwości, że przedsiębiorcy, którzy chcą odnieść sukces w biznesie, powinni zadbać o widoczność swojej firmy w internecie. Obecnie, coraz częściej nie wystarczą już jednak same kampanie SEO i pozycjonowanie strony internetowej. Trzeba posunąć się o krok dalej. Być może słyszałeś kiedyś o czymś takim, jak SXO? Co to jest, jaką rolę odgrywa w promocji firmy w sieci oraz dlaczego powinieneś w to zainwestować? Między innymi na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

SXO – co to?

SXO to skrótowiec powstały z angielskiego określenia Search Experience Optimization, co w polskim tłumaczeniu oznacza optymalizację doświadczeń użytkownika. SXO to połączenie dwóch terminów, które w marketingu internetowym figurują już od wielu lat:

● SEO – Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe. SEO obejmuje działania w obrębie witryny (takie jak tworzenie wysokiej jakości contentu i optymalizacja od strony technicznej), których celem jest jak najwyższe pozycjonowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google;

● UX – User Experience, czyli doświadczenia użytkownika. Pojęcie to dotyczy ogółu działań, których celem jest stworzenie jak najbardziej intuicyjnej i atrakcyjnej strony internetowej dla odbiorcy. Wśród aspektów UX możemy wymienić między innymi: przejrzysty i intuicyjny interfejs, atrakcyjny wygląd witryny, szybkość ładowania się podstron. Są to elementy wpływające na jakość doświadczenia internauty podczas pobytu na stronie.

Elementy SXO dla sklepów

Prawdopodobnie już nie raz słyszałeś o tym, że pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowe do tego, by twój sklep internetowy wybił się spośród konkurencji i osiągnął sukces. Oczywiście, jest w tym wiele prawdy, ale musisz mieć świadomość tego, że sama widoczność sklepu w Google to tylko połowa sukcesu. Spełnianie wymagań robotów wyszukiwarki, a oczekiwania ludzi to dwie osobne kwestie, nawet jeśli algorytmy Google coraz bardziej mają odpowiadać potrzebom internautów. Współcześnie niezbędne jest wdrożenie kampanii SXO dla sklepów. W jej skład wchodzą następujące elementy.

Pozycjonowanie

Działania takie dotyczą zarówno optymalizacji strony pod wymagania kolejnych algorytmów Google, jak również przeprowadzania procesów off-site, czyli tego, co dzieje się poza obrębem domeny. Chodzi tu między innymi o tworzenie wysokiej jakości profilu linków zewnętrznych.

Content marketing

Content marketing obejmuje tworzenie i rozbudowywanie treści, znajdujących się na stronie internetowej, tak, by były one z jednej strony przydatne i atrakcyjne dla odbiorcy, a z drugiej – zaspokajały wymagania robotów Google. Dotyczy to przede wszystkim tworzenia i redagowania treści tekstowych (opisy, treści informacyjne o firmie, artykuły blogowe czy poradniki), ale częścią content marketingu mogą być również zdjęcia, infografiki czy materiały wideo.

User Experience

Jak wspomnieliśmy wcześniej, działania User Exeperience to wszystkie czynności, mające na celu stworzenie intuicyjnej i atrakcyjnej strony internetowej. Ważne, aby można było swobodnie z niej korzystać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym. Przejrzysta, przyjemna, ciekawa, intuicyjna i nowoczesna strona internetowa zwiększa szansę na to, że użytkownik dokona zakupu lub zapisze się do newslettera, a przy kolejnej okazji wróci do twojego sklepu.

Web development

Kolejnym istotnym elementem SXO jest edytowanie stron internetowych, tak, by były one pozbawione błędów uciążliwych dla odbiorców i nieakceptowalnych przez algorytmy wyszukiwarki. W zakres web development wchodzi między innymi przyspieszanie ładowania strony, poprawki w kodzie, eliminowanie zduplikowanych podstron i błędów.

Audyt SXO – podstawa do rozpoczęcia kampanii

Pierwszym krokiem do wdrożenia kampanii powinno być przeprowadzenie przez agencję profesjonalnego audytu SXO. Wybierając agencję marketingową dla swojej firmy zwróć uwagę, czy oferuje ona zarówno usługi z zakresu SEO, jak i UX oraz content merketingu, jak na przykład agencja Semcore z Poznania. Dzięki temu będziesz miał pewność, że wszystkie działania będą ze sobą spójne, co z pewnością zwiększy szanse na ostateczny sukces.

Artykuł sponsorowany.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Kilkuset chórzystów uczestniczy w festiwalu muzyki im. Nowowiejskiego

W Skarbcu Kultury Europejskiej w Barczewie rusza pierwszy dzień przesłuchań jubileuszowego 20. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Chóralnej im. Feliksa Nowowiejskiego. Laureatów poznamy w sobotę po południu. Po...

Zamknij
RadioOlsztynTV