Olsztyn, Elbląg, Ełk, Polecane, Bartoszyce, Braniewo, Aktualności, Działdowo, Aplikacja mobilna, Giżycko, Gołdap, Iława, Kętrzyn, Lidzbark Warm., Mrągowo, Nidzica, Nowe Miasto Lub., Olecko, Ostróda, Pisz, Regiony, Szczytno, Węgorzewo
Bezpieczniejsze drogi i szybsza kolej. Długa lista inwestycji w 2022 roku
Drogowcy i kolejarze z województwa warmińsko-mazurskiego zapowiadają plany robót na przyszły rok. W 2022 roku zakończą się wszystkie prace na S7 na odcinku Napierki-Płońsk.
Ponadto udostępnimy kierowcom dwa odcinki S61 Szczuczyn-Ełk i Ełk-Wysokie. Planujemy także oddać do ruchu obwodnicę Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej numer 15 i obwodnicę Smolajn w ciągu trasy numer 51
– powiedział Radiu Olsztyn Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oprócz tego prowadzone będą jeszcze prace na odcinku S5 między Ornowem a Wirwajdami i między Borkami Wielkimi a Mrągowem na trasie S16.
GDDKiA w przyszłym roku planuje również rozstrzygnąć przetargi na rozbudowę trasy krajowej numer 65 od granicy państwa do granicy z Podlasiem. W 2022 roku, w przygotowaniu, wciąż pozostaną takie inwestycje jak: modernizacja S16 na odcinku Mrągowo-Orzysz-Ełk, S5 Ostróda-Nowe Marzy, obwodnice Olsztyna, Dywit, Pisza i Szczytna.
Modernizacja i elektryfikacja kolei
W przyszłym roku rozpocznie się też modernizacja i elektryfikacja kolei na Mazurach – przypominają przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Chodzi o linię z Ełku do Korsz.
W pierwszym etapie, roboty w 2022 roku, obejmą odcinek Ełk-Giżycko. Cała trasa zapewni w przyszłości szybsze i wygodniejsze podróże pociągiem z prędkością do 160 km/h. Skróci to czas podróży między Olsztynem a Ełkiem o około 50 minut
– powiedział Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.
W 2022 roku przebudowywana będzie także stacja Olsztyn Główny. Wszystkie cztery perony będą poszerzone i podwyższone, będzie też nowe przejście podziemne ze schodami ruchomymi. Przewidziano także wejście na stację od strony Zatorza. Wartość prac, dofinansowanych przez Unię Europejską, to 400 milionów złotych.
Autor: M. Lewiński
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy