Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 4 °C pogoda dziś
JUTRO: 5 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Kolejne niebezpieczne miejsca znikną z drogowej mapy regionu

Budowa drogi. Fot. Ł. Węglewski

Budowa ronda w Lidzbarku Warmińskim, ścieżki dla rowerzystów i pieszych z Dywit do Kieźlin i modernizacja ulicy Wojska Polskiego w Orzyszu – to tylko niektóre z inwestycji przeznaczonych do realizacji na Warmii i Mazurach w najbliższym czasie.

Siedem miejsc wymagających budowy lub modernizacji ujętych zostało w Programie Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych. Rozpoczynające się w tym roku prace drogowe poprawią bezpieczeństwo w małych miejscowościach, przez które biegną drogi krajowe.

Konferencja z udziałem ministra Jerzego Szmita. Fot. I. Malewska

– Stan tych dróg jest bardzo zły i zbyt często dochodzi tam do wypadków – mówił podczas konferencji prasowej w Olsztynie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

00:00 / 00:00

– Celem wszystkich inwestycji jest poprawienie bezpieczeństwa w małych miejscowościach, przez które biegną drogi krajowe – dodał wojewoda Artur Chojecki. – Przez wiele lat mówiliśmy o tym że potrzebna jest poprawa infrastruktury drogowej i rząd wziął sobie to mocno do serca – podsumował.

00:00 / 00:00

Fot. Izabela Malewska

Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Nicewicz zaznaczył, że  część wcześniejszych inwestycji w ramach Programu jest już na ukończeniu. Jako przykład wymienił prace w Lidzbarku Warmińskim, czy budowę chodnika w miejscowości Wyszowate na drodze numer 63.

00:00 / 00:00

Konferencja na temat kolejnych inwestycji drogowych na Warmii i Mazurach. Fot. Kamil Olszewski

Prace modernizacyjne obejmą także drogi krajowe numer: 16 w miejscowościach Grzegorze i Prawdzisk, 58 w Kaliszkach, 57 w Lutrach, 63 w Węgorzewie oraz 53 w Szczytnie. Łączny koszt wszystkich nowych inwestycji to ponad 48,5 miliona złotych.

Kolejne inwestycje na Warmii i Mazurach

Poprawa Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych

  1. Szczytno DK 53 – szacunkowy koszt inwestycji 23 189,790 tys. zł. (w tym 248, 800 tys. środki samorządowe)
  2. Dywity – Kieźliny DK 51 – szacunkowy koszt inwestycji 1 908,355 tys. zł (w tym 18,942 tys. zł środki samorządowe)
  3. Lidzbark Warmiński DK 51 – szacunkowy koszt 5 290, 000 tys. zł. Okres realizacji 2018 r.
  4. Węgorzewo DK  63 – szacunkowy koszt 6 000,000 tys. zł.
  5. DK16 Grzegorze i Prawdzisk, DK 58 Kaliszki, DK57 Ciemna Wola i Lutry – szacunkowy koszt 1 348, 300 tys. zł
  6. Budowa przepustu wraz z likwidacją osuwiska DK 16 – szacunkowy koszt: 2 371,000 tys. zł
  7. Orzysz – rozbudowa DK nr 63 (ul. Wojska Polskiego) – szacunkowy koszt 8 405, 090 tys. zł

Konferencja na temat kolejnych inwestycji drogowych na Warmii i Mazurach. Fot. Kamil Olszewski

Konferencja na temat kolejnych inwestycji drogowych na Warmii i Mazurach. Fot. Kamil Olszewski

Konferencja na temat kolejnych inwestycji drogowych na Warmii i Mazurach. Fot. Kamil Olszewski

(imal/bsc)

Więcej w drogi, Szmit, droga, remont, DK
Dworzec Zachodni zmieni się nie do poznania

Jeszcze w tym miesiącu może zacząć się remont olsztyńskiego Dworca Zachodniego. Wykona go konsorcjum firm z Warszawy i przedsiębiorstwo z Bytomia. Dworzec ma mieć nowe wnętrze,...

Zamknij
RadioOlsztynTV